וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע עליית מחירי הדלק בארה"ב: אובמה צונח בסקרים

47% מהמשתתפים בסקר שערכו ה"ניו יורק טיימס" ורשת CBS הביעו חוסר שביעות רצון מתפקודו של נשיא ארה"ב ורוב הנשאלים מאמינים כי הוא יכול לפעול כדי למנוע עליית מחירי הדלק

על רקע הזינוק בעליית מחירי הנפט ולמרות שהצליח לייצב את שוק התעסוקה בארצות הברית - הגיעה לשפל ההתמיכה בנשיא, ברק אובמה, לפי סקר שערכו ה"ניו יורק טיימס" ורשתCBS שהתפרסם הלילה (שלישי).

בזמן שמחירי הנפט מאמירים, הדיונים סביב מלחמה עם אירן מתרבים וארצות הברית מושכת את כוחותיה מאפגניסטן, הפופלריות של אובמה ירדה באופן משמעותי בשבועות האחרונים. 41% מנשאלים בסקר העריכו את תפקודו של אובמה בצורה חיובית ורוב הנשאלים - 47%, הביעו חוסר שביעות רצון. בחודש שעבר זכה אובמה להערכה חיובית של תפקודו מ-50% מהנשאלים - מגמה מדאיגה עבור נשיא שמבקש להתמודד לכהונה נוספת בעוד פחות משנה.

במירוץ היפותטי של אובמה נגד המועמד הרפובליקני מיט רומני - שהוא כעת בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להגיע למירוץ, אובמה יגרוף, לפי הסקר, 47% מהקולות לעומת 44% בהם יזכה רומני. נגד ריק סנטוריום יזכה אובמה ב-48% אל מול 44%. בשני המקרים הפער בין המתמודדים קטן מעט לעומת זה שהראו תוצאות הסקר שנערך בחודש שעבר.

רוב האמריקאים מאמינים כי אובמה יכול לשלוט במחיר הדלק

הירידה בתמיכה בנשיא מתרחשת על רקע עלייה במחירי הדלק בארצות הברית אשר נידונה חדשות לבקרים במהדורות החדשות. המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ניסו מספר פעמים לקשר את עליית המחירים לגישתו של ממשל אובמה למשטר באירן ונראה כי העם האמריקאי נוטה להסכים; 54% מכל משתתפי הסקר מאמינים שהנשיא יכול לפעול ולהשפיע על האמרת מחירי הדלק, ואילו רק שליש מהנשאלים החזיקו בדעה כי מחירי הדלק, המושפעים מעליית מחירי הנפט בכל העולם, הם מעבר לשליטתו של הנשיא.

אובמה טען אמש כי הדיבורים על תקיפה באירן הם שהביאו לעליית מחירי הדלק. "אנחנו מנסים להפחית 'דיבורים באוויר' לגבי עימות צבאי באירן כדי שהמחירים לא יוסיפו לעלות".

לקריאה נוספת
קנזס של סנטורום, רומני מנצח באוקיינוס השקט
יום שלישי הגדול של רומני: ניצח בשש מדינות
עלייה במחירי הדלק - גם בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully