וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רומני ניצח באילינוי בפער ניכר מסנטורום

רויטרס

21.3.2012 / 3:40

באחת המדינות הגדולות והמכריעות בפריימריז הרפובליקניים, גבר המועמד המוביל ב-12% על יריבו העיקרי, והוא הולך ומתקרב אל המועמדות לנשיאות - ומחריף את התקפותיו על אובמה

מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני, ניצח הלילה (רביעי) בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית במדינת אילינוי והותיר אחריו בפער ניכר את יריבו העיקרי, ריק סנטורום. רומני זכה ל-47% מהקולות; סנטורום, סנאטור לשעבר מפנסילבניה, הגיע שני אחריו עם 35%, חבר בית הנבחרים מטקסס רון פול זכה ב-9% ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' סיים עם 8% מקולות הבוחרים - כך נקבע לאחר ספירת 99% מהקולות.

רומני צפוי, לפי הערכת רשת CNN, לזכות בלפחות 41 מהצירים מתוך ה-54 שעמדו להצבעה הלילה, ובכך להתקרב צעד נוסף לעבר הבכורה במרוץ למועמדות המפלגה לנשיאות ארצות הברית. לרומני יש כבר פי שניים צירים מיריבו העיקרי - 562 לעומת 249 – והוא הולך ומתקרב ל-1,444 הנחוצים כדי להבטיח את המועמדות.

בנאום ניצחון בפנסילבניה התייחס רומני בעיקר לנשיא המכהן של ארה"ב, ברק אובמה, ולמדיניות הכלכלית שלו: "היום עשרות אלפי תושבי אילינוי הצטרפו למיליונים מארצנו במטרה שלשמה התאחדנו. אחרי שנים של יותר מדי התנצלויות ולא מספיק עבודות, ונשיא שלא עושה את כל מה שצריך בשביל להוציא אותנו מזה – זה הזמן להגיד את המילה מספיק. אנחנו יודעים שהעתיד שלנו בהיר יותר, אנו עדיין מאמינים באמריקה ואנו ראויים לנשיא שמאמין בנו – ואני מאמין באמריקה".

ההתפלגות בפריימריז, ב=לאחר שקלול תוצאות הלילה

ההפסד הלילה כואב במיוחד לסנטורום, שהיה זקוק לניצחון באילינוי כדי להישאר רלוונטי במרוץ. זו אחת המדינות המכריעות במרוץ, משתי סיבות עיקריות: ראשית כל - גודלה (היא מבטיחה 69 צירים בסך הכל, ש-54 מתוכם הוכרעו הלילה); ושנית - זוהי מדינת מפתח בשל ההרכב המגוון שלה, ההופך אותה למדינה ה"מתנדנדת" בין שמרנים לליברלים, והיא נחשבת למנבאת של מאבקים פוליטיים ברמה הלאומית. אילינוי מצטרפת הלילה לפלורידה ואוהיו, שתי מדינות "מתנדנדות", שבשתיהן ניצח רומני, אם כי בפער קטן.

שלשום גרף רומני 20 צירים נוספים במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, עם ניצחון בבחירות המקדימות בפוארטו ריקו - החמישית והאחרונה מבין חמש טריטוריות הנמצאות מחוץ לגבולות ארה"ב שמשתתפות בפריימריז (רומני ניצח גם בארבע הקודמות - גואם, איי הבתולה, איי מאירנה הצפוניים וסמואה האמריקנית).

ניצחונו של רומני בפוארטו ריקו היה סוחף במיוחד: הוא זכה ב-83% מהקולות מבין מעט יותר מ-100 אלף חברי המפלגה שהשתתפו בהצבעה באי דובר הספרדית שבים הקאריבי, וגרף 20 מתוך 23 הצירים של הטריטוריה. סנטורום זכה ב-8% בלבד, גינגריץ' זכה ב-2% מהקולות ופול הסתפק ב-1%.

הבחירות בארה"ב - כותרות אחרונות:
רומני ניצח בפוארטו ריקו, המרוץ עובר לאילינוי
מאוחר מדי? סנטורום ניצח במיסיסיפי ובאלבמה
קנזס של סנטורום, רומני מנצח באוקיינוס השקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully