וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמותות לקראת החג: "מנסים להקל כמה שאפשר"

לקראת הפסח, העמותות מתכוננות לסייע לכמיליון בני אדם בישראל. אולם החג הזה נדמה לחלקם כי לא רק שהמדינה הפקירה אותם, אלא שבמשרד הרווחה יצאו למתקפה נגדם

שי אוקנין

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

כמו בכל שנה, גם בחג הפסח הזה מתכוננות עמותות רבות לחלוקת מזון וציוד למשפחות נזקקות. אולם בשונה מבעבר, הפעם מהדהדת ברקע הביקורת החריפה שהטיח בעמותות שר הרווחה, משה כחלון, בשבוע האחרון. כחלון האשים את העמותות כי הן "זורקות לנזקקים מזון - ואז מצלמות אותם", וקבע כי מעתה, עמותה שתרצה לשתף פעולה עם משרדו תיאלץ להצהיר כי לא תצלם נזקקים.

"אני מזמין את השר לביקור פה כדי שיתרשם מהפעילות שלנו. אני מוכן להראות לו את התלוש משכורת כדי שיירגע", אמר אתמול (שלישי) משה רובין, מנכ"ל עמותת "טל חיים" והוסיף כי הוא לא נוהג לצלם נזקקים. רובין סיפר כי באופן קבוע העמותה מחלקת סלי מזון לכ-600 משפחות, אך לקראת החג נוספות עוד כ-200 משפחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התקפה פופוליסטית וסכנה לדמוקרטיה", מנכ"ל לתת בני וינטרוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון "לתת", זועם על דבריו של כחלון. "אני חושב שההתקפה הפופוליסטית של כחלון היא סכנה לדמוקרטיה ולמגזר השלישי בכלל", אמר וינטרוב והאשים את ממשלות ישראל, שלדבריו "משקיעות בהון כלכלי אבל לא בהון אנושי", ביצירת הבעיה. וינטרוב הסביר כי המאבק ההישרדותי, של למעלה מ-220 אלף משפחות שסובלות מאי ביטחון תזונתי, הוא בכל תחומי החיים – חינוך, בריאות, ביטחון ועוד. "אנחנו מנסים להקל כמה שאפשר", אמר וינטרוב וציין כי דבריו של כחלון הם "בושה וחרפה".

למרות דבריו של השר, למשרדי עמותת "טל חיים" בפתח תקווה הגיעו מתנדבים מחברת ההייטק "2Bsecure" שעזבו את המשרד כדי לסייע באספקת חבילות מזון וציוד למאות משפחות במצוקה. "מדי פעם צריכים תרומה לנשמה", כפי שהסביר זאת, אלון מנצור, מנכ"ל החברה.

עוד על הסערה סביב דבריו של כחלון:
כחלון: "עמותות הסיוע מרוויחות על חשבון נזקקים"
זעם בעמותות על המתקפה של כחלון: "מתנשא ומזלזל"
השר כחלון: "לא להעלים העמותות, אלא 'השיטה'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully