וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בעמותות על המתקפה של כחלון: "מתנשא ומזלזל"

ענת שלו

2.4.2012 / 16:09

דברי שר הרווחה כי העמותות "זורקות לנזקקים מזון - ואז מצלמים אותם", הכעיסו את מנהלי העמותות. בסביבת השר טוענים: עמידה בתורים היא אקט מבזה. מי שרוצה - שייתן בסתר

מנכ"ל עמותת לתת, ערן וינטרוב, התייחס היום (שני) לדבריו של שר הרווחה, משה כחלון (ליכוד), בהם תקף את העמותות המחלקות מזון לקראת הפסח ואמר כי הן "זורקות לנזקקים מזון ומצלמות". וינטרוב אמר כי "התקפתו מתנשאת ומזלזלת בעשרות העמותות ואלפי המתנדבים, אשר ללא פעילותם וללא ההתגייסות של הציבור הרחב, מאות אלפי המשפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי היו מגיעות למצב של רעב אמיתי ואפילו חמור מכך". הוא המשיך ותקף: "אם שר הרווחה בחצי משרה מעוניין לעשות - ולא רק ספינים תקשורתיים, ארגון לתת, שמטרת העל שלו היא לחדול מלהתקיים, מתחייב לסגור את פעילותו בתחום חלוקת המזון ברגע שמשרד הרווחה ייקח אחריות על הנושא".

מנכ"ל לתת התייחס גם לטענה של כחלון כי מנכ"לי עמותות "מושכים עשרות אלפי שקלים בחודש על חשבון המסכנים". לדבריו, "כל נתוני השכר, הדו"חות הכספיים, לרבות שכר מנכ"ל לתת - מפורסמים בשקיפות מלאה באתר האינטרנט של הארגון, אשר מתנהל על פי כל כללי המנהל התקין ושומר על תקורה תפעולית של 7%, כך שעבור כל שקל שנתרם, 93 אגורות מושקעות באופן ישיר בתוכניות הסיוע לנזקקים". וינטרוב הוסיף כי הוא לא זוכר ששר הרווחה, "אשר מושך בעצמו שכר של 40 אלף שקלים, אשר גבוה ב-50% משכר סביר של מנהלי עמותות, בחר לעבוד בהתנדבות". עוד הוסיף כי "השיח השטחי והדמוגגי של כחלון ימשיך לעודד אנשים מוכשרים לעשות לביתם ולהשתכר מיליונים במגזר העסקי, במקום לעשות עבודה עם שליחות חברתית במגזר העסקי, בשכר נמוך באופן יחסי, שמטרתו סיוע לחלשים".

בסביבת השר אומרים: לשים אנשים בתור - תפיסה מבזה

מנגד, גורמים בסביבתו של השר כחלון טענו כי כוונת השר הינה "מכבדת" וכי מדובר ביישור קו עם שאר העולם. "תפיסת עולמו של השר אומרת שזה אקט מבזה, לשים אנשים בתור ולצלם תמונות. אם רוצים לתת - תנו בסתר, כרטיסי מזון – זו הדרך בה שאר העולם הולך. לא נסגר את העמותות, צריך אותן, עם כל התקציב של משרד הרווחה. נזדקק להם אבל שיתנו בסתר ובצורה הגיונית, לא בצורה שפוגעת ומזלזלת באדם. מדובר בכיבוד האדם ולא בזלזול, ההפך".

"לצלם נזקקים בתור ולתת להם תג השפלה זה מביש"

גם ניסים ציוני, מנכ"ל עמותת פתחון לב, הגיב לפרסום. "אני לא מכיר אישית את השר כחלון, אנחנו בשמחה מוכנים להעביר לו, החל ממחר בבוקר, אליו ואל הממשלה, את העלות הכוללת להאכלת ילדים רעבים ומשפחות נזקקות ובמצוקה אבל בתנאי אחד: שהם ייקחו אחריות באמת לטפל בהם, אמר ציוני והוסיף כי "איכשהו, לא נראה לי שזה יקרה". לדברי ציוני, "העמותות מתגייסות איפה שהממשלה נכשלת או לא לוקחת אחריות. אותם מנכ"לים של העמותות, עם המאמצים הכבירים שהם עושים והעבודה הקשה – אם הם היו עובדים בשוק הפרטי הם היו מרוויחים פי שלוש אם לא פי ארבע. אנחנו עושים את עבודתנו מכל הלב", אמר.

לעומת זאת, רחלי איבנבוים, מנכ"לית עמותת "מאיר פנים", דווקא חושבת ששר הרווחה צודק. "אני חושבת שהוא צודק בדבריו, עמותות לא יכולות לאורך שנים לבוא ולומר שהממשלה חסרת אחריות ולא מטפלת בנזקקים", אמרה איבנבוים. "כששר הרווחה בא ואומר 'אני רוצה לטפל בכולם', אז לדעתי העמותות צריכות לחבק אותו ולסייע", הסבירה איבנבוים והביעה תקווה כי תצטרך למצוא עבודה אחרת. "אני מסכימה עם הנקודות שהעלה, בין היתר שהשימוש בנזקקים הוא מביש - לצלם אותם בתורים ארוכים ולתת להם תג השפלה זה משהו שלא סביר בעיננו. לכן, לפני מספר שנים הפסקנו את חלוקת המזון ובמקום אנו משדכים בין אנשי מעוטי יכולות ואנשים אחרים שפותחים את הבית שלהם בליל הסדר עבורם", אמרה. עוד הדגישה מנהלת העמותה כי היא "מחזקת את כחלון - מאז שהוא שר הרווחה אנחנו מרגישים שיש מדיניות אחרת, שזה לא רק דיבורים ושהוא הולך בכיוון הנכון".

עוד בנושא
כחלון: "עמותות הסיוע מרוויחות על חשבון נזקקים"
מצב ניצולי השואה 2012: מאריכים חיים - מתים בעוני

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully