וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "עמותות הסיוע מרוויחות על חשבון נזקקים"

ענת שלו

2.4.2012 / 10:40

בראיון לגלי צה"ל תקף שר הרווחה את העמותות המחלקות מזון לקראת הפסח: "זורקות להם מזון ומצלמות". מנכ"ל "לתת": "אסגור העמותה כשהשר יתחיל לעשות יותר מספינים תקשורתיים"

שר הרווחה, משה כחלון (ליכוד) תקף הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל את העמותות המספקות מזון לנזקקים לקראת חג הפסח. "אלה מנכ"לי עמותות שמושכים עשרות אלפי שקלים בחודש על חשבון המסכנים. אני מתנגד לשיטה הזאת של לזרוק לאנשים ארגזי מזון, להעמיד אותם בתור, לצלם אותם ואז לגייס תרומות על הגב של המסכנים האלה", אמר כחלון.

במשך שנים נוהגות עמותות הסיוע לגייס תרומות לפני חג הפסח, אז מתייצבים בפתחן נזקקים ומצטיידים במזון בסיסי לקראת החג. היום למשל, פרסמה עיריית תל אביב כי היא נערכת לסייע למשפחות, קשישים ובודדים לקראת החג וכי עד כה אספה למעלה ממיליון שקלים וחצי לטובת כרטיסי מזון וחבילות שנתרמו בידי תורמים פרטיים, ארגוני מתנדבים ועמותות.

אמירתו של כחלון מגיעה לאחר שאתמול, לרגל חג הפסח, פרסמה הקרן לרווחת ניצולי השואה מחקר המעלה כי 50 אלף מתוך 200 אלף ניצולי שואה החיים בישראל, נזקקים לסיוע כספי מתקציב הקרן. כרבע מהניצולים העידו כי אין להם די מזון עבור חג הפסח.

"תפסיקו לצלם אותם", הוסיף כחלון בהתייחסו לחלוקות המזון הפומביות המסורתיות, "אתם רוצים לתת - תנו בסתר". הוא הסביר כי לדידו, המדינה היא זו שצריכה לקחת אחריות בסוגיה ולא הארגונים. "צריך לדאוג לכך שעד השנה הבאה העמותות האלה יהפכו מיותרות", אמר.

מנכ"ל פתחון לב: " "העמותות מתגייסות איפה שהממשלה נכשלת"

מנכ"ל עמותת לתת, ערן וינטרוב, התייחס לדבריו של כחלון ואמר כי "התקפתו מתנשאת ומזלזלת בעשרות העמותות ואלפי המתנדבים, אשר ללא פעילותם וללא ההתגייסות של הציבור הרחב, מאות אלפי המשפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי היו מגיעות למצב של רעב אמיתי ואפילו חמור מכך". הוא המשיך ותקף: "אם שר הרווחה בחצי משרה מעוניין לעשות -ולא רק ספינים תקשורתיים, ארגון לתת, שמטרת העל שלו היא לחדול מלהתקיים, מתחייב לסגור את פעילותו בתחום חלוקת המזון ברגע שמשרד הרווחה ייקח אחריות על הנושא".

וינטרוב הוסיף כי "כל נתוני השכר, הדו"חות הכספיים, לרבות שכר מנכ"ל לתת - מפורסמים בשקיפות מלאה באתר האינטרנט של הארגון, אשר מתנהל על פי כל כללי המנהל התקין ושומר על תקורה תפעולית של 7%, כך שעבור כל שקל שנתרם 93 אגורות מושקעות באופן ישיר בתוכניות הסיוע לנזקקים". וינטרוב אמר עוד: "לא זכור לנו ששר הרווחה, אשר מושך בעצמו שכר של 40,000 ¤ אשר גבוה ביותר מ-50% משכר סביר של מנהלי עמותות, בחר לעבוד בהתנדבות".

גם ניסים ציוני, מנכ"ל עמותת פתחון לב, הגיב לפרסומים: "אני לא מכיר אישית את השר כחלון, אנחנו בשמחה מוכנים להעביר לו החל ממחר בבוקר, אליו ואל הממשלה את העלות הכוללת להאכלת ילדים רעבים ומשפחות נזקקות ובמצוקה אבל בתנאי אחד שהם ייקחו אחריות באמת לטפל בהם. אבל איכשהו, לא נראה לי שזה יקרה". ציוני הוסיף כי "העמותות מתגייסות איפה שהממשלה נכשלת או לא לוקחת אחריות או מנסה למלא את תפקידה כראוי. אותם מנכ"לים של העמותות, עם המאמצים הכבירים שהם עושים והעבודה הקשה – אם הם היו עובדים בשוק הפרטי הם היו מרוויחים פי שלוש אם לא פי ארבע. אנחנו עושים את עבודתנו מכל הלב".

עוד באותו נושא
מחקר לרגל הפסח: 50 אלף ניצולי שואה זקוקים לסיוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully