וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הפגנות יום האדמה בגדה, צעדות המחאה במדינות השכנות, תאונות הדרכים, סנקציות הנפט על אירן והמרתון של תל אביב. \הסיפורים המרכזיים שעשו את השבת

סוף השבוע נפתח בחגיגות מרתון תל אביב, שנערך ברחובות העיר בבוקר יום שישי בהשתתפותם של עשרות אלפי בני אדם. לרגל האירוע נחסמו רחובות רבים במרכז העיר לתנועת רכבים.
אולם את מרכז העניין בסוף השבוע החולף תפסו הפגנות יום האדמה ה-36, שהתקיימו ברחבי ישראל, בעזה ובגדה המערבית ומחוץ לגבולות המדינה. כוחות הביטחון בישראל נערכו בכוננות שיא לקראת האירועים, כשהמשטרה נפרסת בסדר כוחות מלא, כולל מערך המתנדבים, גם בתוך הערים.

במחסום קלנדיה נפצעו עשרות מפגינים בעימותים בין כוחות צה"ל לפלסטינים, בהם גם חבר הפרלמנט הפלסטיני, ד"ר מוסטפא ברגותי, שלטענתו נפצע באורח קל מפגיעת רימון גז בראשו. גם ברצועת עזה נרשמו הפגנות, ועל פי כלי תקשורת פלסטיניים נהרג מירי כוחות צה"ל מחמוד זקות, בן 20, בהפגנה שנערכה סמוך למעבר ארז, ונפצעו כ-27 בני אדם.

במקביל, עשרות אלפי בני אדם צעדו בירדן, לבנון וסוריה לציון "יום האדמה", וזעקו בקריאות נגד ישראל. בלבנון צעדו כ-5,000 משתתפים לעבר מבצר הבופור, אולם למרות החששות המוקדמות, באף אחד מהמוקדים לא התקרבו המפגינים לגבולות עם ישראל. .בסיום האירועים, הזהירו בצה"ל ממה שעלול להתרחש בימי ההפגנות הקרובים. "המבחן האמיתי יהיה בהיערכות ביום הנכבה, יום הנכסה ויום האסיר, שיהיו מתוחים מאוד", אמרו גורמים בכירים בצבא.

בנושא רחוק יותר, כשלושה חודשים לפני שהיו אמורות להיכנס לתוקפן הסנקציות נגד מדינות הממשיכות לייבא נפט מאירן, הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי הן נכנסו לתוקף אתמול. "יש כמות מספקת של נפט, אין צורך לייבא מאירן".

תאונות קטלניות לא פסחו על סוף השבוע הזה: תגרה שפרצה בין מספר צעירים בפאב של קיבוץ כפר גלעדי, נגמרה בתאונה טראגית: אחד המשתתפים מיהר לעזוב את המקום והחל לנהוג כשהוא שיכור. הוא פגע בבן 19, שקפץ על הרכב בניסיון לעצרו. הצעיר בן ה-28 החשוד בדריסה סיפר לעורכת דינו כי ההרוג התנפל עליו ועל חבריו: "ניסיתי להסיט את הרכב, אבל הוא בעצם קפץ אל מותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully