וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות שיא לקראת הצעדה היום: "תמתיני ישראל, אנחנו באים"

המשטרה הגבירה את הכוננות ברחבי הארץ ובגבולות לקראת "הצעדה העולמית לירושלים", והעצרות לציון יום האדמה. הפעילים קראו בפייסבוק: "לשחרר את פלסטין הכבושה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

היערכות משני הצדדים לקראת "צעדת המיליון" מחר לירושלים: מארגני "הצעדה העולמית לירושלים" קראו אתמול (חמישי) לציבור בעולם הערבי, באמצעות עמוד הפייסבוק של הצעדה, להפיץ את דבר הצעדות מחר לחבריהם: "מחר, יא מוסלמים, מתקדמים לעבר פלסטין! הפיצו לכל מי שאתם מכירים. נותרו שעות בודדות ואז נתחיל לנוע לעבר פלסטין". עוד כתבו בעמוד איומים לישראל: "תמתיני, ישראל, עוד כמה שעות מפרידות בינינו לבין ירושלים. ישות גוזלת שכמותך, חכי לנו. אנו באים".

בתוך כך, תנועת "האחים המוסלמים" בירדן קראה לציבור הירדני להשתתף בצעדה היום, במסגרתה יצעדו המונים לעבר גבול ישראל. מנהיג התנועה, ד"ר הימאם סעיד, קרא לאזרחי ירדן להשתתף ב"מסע הג'יהאדי הזה" משום שהוא מבטא, לדבריו, את העמדה הלגיטימית הקוראת "לשחרר את בית המקדש ואת פלסטין הכבושה". הוא קרא לציבור הירדני לפעול "בכל האמצעים כדי לשחרר את מסגד אל-אקצא ואת האדמות הכבושות" והוסיף כי השתתפות בצעדה תרגיז את ישראל, ותבטא את הרצון של העמים הערבים שלא להגיע להסכמים עם ישראל ולנרמל עמה את היחסים.

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים

בינתיים, במשטרת ישראל נערכים לקראת הצעדות הצפויות. על אף שמהערכת המצב של פיקוד המשטרה עולה כי אין מידע קונקרטי לגבי אירועים משמעותיים של הפרות סדר היום, היא תיערך החל משעות הבוקר המוקדמות בכוחות שיא לאירועים. בכל המחוזות, מצפון ועד דרום, תעבוד המשטרה בסדר כוחות מלא, כולל מערך המתנדבים, ותתפרס בתוך הערים, תקים מחסומים בכניסות ותציב כוחות בצדי הדרכים.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הורה אתמול על העלאת כוננות בכל הארץ. במשטרה חוששים מתרחיש לפיו אירוע מקומי, בהר הבית לדוגמא, יצית את כל הארץ, וההנחיה היא להתכונן לכל אירוע קיצוני. כמו כן, נערכים במשטרה לאפשרות של אירוע חבלני. היחידות המיוחדות, יס"מ ומשמר הגבול, יהיו ערוכות למקרה של צורך בהתערבות. כמה אירועים קיבלו את אישור המשטרה ברחבי הארץ, ביניהם האירוע המרכזי לציון יום האדמה בדיר חנא ותהלוכה ביפו. המשטרה תאבטח את האירועים הללו, ותפעל למניעת הפרות סדר וחסימות כבישים.

בסוגיית הגבולות, תפעל המשטרה בתאום מלא עם צה"ל. התאום בין הגופים יתקיים תוך הפקת לקחים מאירועים קודמים באזור רמת הגולן, ביום הנכבה וביום הנכסה בשנה שעברה. גבולות הארץ יהיו באחריות צה"ל, ומשטרת ישראל תסייע במידת הצורך, תוך קידום כוחות והתערבות במידה שיידרש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המפכ"ל יוחנן דנינו ומפקד מחוז ירושלים בהר הבית. חטיבת דובר המשטרה
חוששים מאירוע שיצית את כל הארץ. דנינו בהר הבית/חטיבת דובר המשטרה

המוקד העיקרי אליו יהיו עיניי כוחות הביטחון נשואות הוא הר הבית בירושלים. אלפי שוטרים יוצבו במקום וכניסת המבקרים למתחם תוגבל לגברים מעל גיל 40 ולנשים בכל גיל. המשטרה, בשיתוף משמר הגבול, תערוך סיורים באזור למניעת יידוי אבנים, ותורגש נוכחות מוגברת למניעת חיכוך בין הצדדים.

העצרת המרכזית לציון יום האדמה תתקיים ב-15:00 אחר הצהריים בדיר חנא שבגליל. גם שם אין מידע קונקרטי על הפרות סדר, והמשטרה תאבטח את האירוע בכוחות מתוגברים. כמו כן, צפויים היום מספר אירועים נוספים ביישובים הבדואים בנגב ובערים בצפון הארץ. במקביל, נערכת משטרת מחוז תל אביב לאבטח ולחסום כבישים במרתון תל אביב, שייערך מחר בבוקר, וצפויים להשתתף בו עשרות אלפי בני אדם.

המפכ"ל יקיים הערכות מצב לכל אורך היום. בבוקר תתקיים הערכת מצב במטה הארצי בירושלים, ולאחר מכן יחבור רב ניצב דנינו למפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, במתחם הר הבית. משם יגיע המפכ"ל בשעות הצהריים, יחד עם ראש אגף המבצעים, ניצב ניסים מור, כדי לפקח על האירוע המרכזי בדיר חנא, ויקבל סקירה על האירועים ממפקד מחוז הצפון, ניצב רוני עטיה.

המפכ"ל: נאפשר עצרות, לא פרובוקציות

גם בשרות בתי הסוהר נערכים לאירועים היום, על רקע שביתות הרעב שמקיימים כמה אסירים ביטחוניים בתקופה האחרונה. בשב"ס ערוכים לקלוט אסירים ככל שיידרש ובמידת הצורך, ובמתקני הכליאה השונים נערכים לכל תרחיש אפשרי. גם בשב"ס לא נרשם מידע לגבי אירועים מיוחדים הצפויים בבתי הסוהר.

מוקדם יותר אתמול, בתום הערכת מצב של צמרת המשטרה, אמר המפכ"ל: "כמדיניות, אנו נאפשר תהלוכות ועצרות מחאה בתיאום ובאישור, עם זאת לא נאפשר הפרה של החוק והסדר, לרבות חסימות צירים". המפכ"ל קרא למנהיגות, לראשי הרשויות בקרב ערביי ישראל, לגלות אחריות, לתאם עם כוחות הביטחון את כלל אירועי המחאה השונים, ולא לאפשר לקיצונים ללבות את הלהבות ולייצר פרובוקציות מיותרות.

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully