וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הורה להיערך לתרחישי קיצון לקראת יום האדמה

29.3.2012 / 0:02

בצה"ל מעריכים כי יתקיימו תהלוכות ברחבי יהודה ושומרון ובגבולות לבנון וסוריה, אך הן לא יגלשו לאלימות. עם זאת, גורם ביטחוני הבהיר: "צה"ל ערוך גם לתרחישים אחרים"

אהוד ברק קיים לאחרונה סדרת הערכות מצב יחד עם משטרת ישראל, צה"ל וגורמים במערכת הביטחון במסגרת ההיערכות ליום האדמה, שיתקיים ביום שישי. ברק הנחה את צה"ל ושאר גורמי הביטחון להיערך לתרחישי קיצון, אף שהמודיעין במישור הגלוי והסמוי לא הצביע על מידע קונקרטי להפגנות אלימות ולהסלמה בשטחים.

בצה"ל עוקבים בדריכות גבוהה אחר ההכנות לקראת יום שישי. הכוחות במוקדי החיכוך יתוגברו ובצבא ינסו להימנע בימים הקרובים מפעולות שעלולות להתסיס את האווירה בגדה המערבית ולפעול באמצעות המנהל האזרחי לתיאום הפעילות בשטח מול מנגנוני הביטחון הפלסטינים. על-פי הערכות במערכת הביטחון, יכלול היום תהלוכות, הפגנות ועצרות ברחבי יהודה ושומרון, וכן בגבול לבנון, בעידוד אירן ונציגי משמרות המהפכה.

מוקד נוסף שיגרור את תשומת הלב של צה"ל יהיה רצועת עזה. זאת, למרות שלדברי גורמי צבא, חמאס שולט בשטח ועל פי הפרסומים הגלויים לא אמורות להיות הפגנות באזור מעבר ארז כמו בעבר, אלא הפגנות בלב העיר עזה. פקודת המבצע הועברה לכוחות בגזרות השונות, והחשש הוא מטעות קריטית של חייל בודד שתוביל להסלמה בשטח.

בפיקוד צפון נערכים לאפשרות שעל רקע התערערות המשילות של המשטר הסורי ברמת הגולן, ינצלו גורמי קיצון בקרב הפלסטינים לעורר מהומות לאורך הגבול. גורם צבאי בכיר התייחס לגבול הסורי ואמר כי "הופקו הלקחים אחרי יום הנכסא ויום הנכבה בגבול הסורי, לאחר שעשרות חצו את הגבול ולמעלה מ-20 אזרחים נהרגו. הועברו לגזרה אמצעי לפיזור הפגנות, הכוחות מאומנים ונבנתה גדר מערכת משמעותית במוקדי החיכוך".

הגורם ציין כי אין כרגע כל מידע על הפרות סדר או הפגנות אלימות לאורך הגדר. "ההנחיות הן ברורות. בשום מצב לא לאפשר חצייה של גדר המערכת לשטח ישראל".

גורם ביטחוני נוסף הבהיר: "אנחנו מודעים לניסיונות של האירנים לחמם את הגבול בין לבנון לישראל באמצעות הפגנות, אך לא צפוי אף מקרה אלים או קיצוני. למרות זאת, צה"ל ערוך גם לתרחישים קיצוניים".

"ישנו סיכוי להתפרצות אך הכוחות מיומנים מאוד"

גורם ביטחוני בכיר התייחס לאפשרות של אירועים חריגים ברחבי יהודה ושומרון. "אנחנו מקבלים דיווחים על אירועים קטנים שמתוכננים ברחבי יהודה ושומרון. ההערכה שלנו היא שהאירועים יהיו בשליטה, כשמוקדי החיכוך הצפויים יתרחשו במעבר קלנדיה ומעבר רחל. יש סיכוי להתפרצות אבל הכוחות מיומנים מאוד, והכוח הנוכחי שפועל כרגע ביהודה ושומרון עבר את ההכשרה המתאימה", הסביר.

באגף המודיעין של צה"ל יעברו לדריכות גבוהה ביום שישי ויעקבו אחרי רשתות חברתיות כדי לראות האם יש גורמים מתסיסים שמלהיטים את הרוחות ברחוב הפלסטיני. במקביל הם יעקבו גם אחרי כלי התקשורת הפלסטינים ברצועת עזה וביהודה ושומרון.

עוד בנושא
"ישראל לסוריה ולבנון: לא לאפשר צעדות לגבול ביום האדמה"
גורם ביטחוני: אירן מעודדת פרובוקציה ביום האדמה
חשש: אלפי פלסטינים יצעדו לגבול ביום האדמה

(עדכון ראשון: 18:40)

  • עוד באותו נושא:
  • יום האדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully