וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: אירן מעודדת פרובוקציה ביום האדמה

19.3.2012 / 12:54

בעוד צה"ל נערך ל"צעדה לעבר ירושלים" בסוף החודש, גורם ביטחוני בכיר אומר כי דובר של אחמדינג'ד קורא להשתתפות בצעדה אל גדר המערכת. "יותר מדי גורמים מעוניינים בהסלמה"

בצה"ל עוקבים בדריכות אחר ההכנות לקראת "יום האדמה" הצפוי בסוף החודש, ו"הצעדה לעבר ירושלים" המתוכננת, מחשש להפרות סדר אלימות בשטח הרשות הפלסטינית והפגנות לאורך גבול ישראל-לבנון. במקביל, בלבנון מדווחים על תמיכה גלויה של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בתהלוכה הפרובוקטיבית שתגיע לגדר המערכת.

"אנחנו ערים לפרסומים בלבנון, ויודעים על פי מידע גלוי שאחד מדובריו של הנשיא אחמדינג'ד, הנמצא בביקור בלבנון, קורא בגלוי לקיים צעדת ענק שתגיע לגדר המערכת ותעורר פרובוקציה", ציין גורם ביטחוני בכיר. "מעבר לכך אין כל מידע שיכול לבסס אפשרות לאלימות נגד אזרחי ישראל או חיילי צה"ל הפרוסים לאורך הגדר, אבל האירנים בהחלט היו רוצים לראות הפגנת כוח שתחמם את הגבול".

בצה"ל מעריכים כי על פי הפרסומים האחרונים ברשות הפלסטינית, יתקיימו הפגנות בשני מוקדים עיקריים לציון יום האדמה – בקלנדיה ובמעבר רחל. גורם צבאי מסר כי לא צפויות הפגנות אלימות, וההערכה היא שמנגנוני הביטחון ייקחו אחריות על ההפגנות כדי שלא ידרדרו ויביאו להסלמה מול כוחות צה"ל.

על פי גורם צבאי בכיר, ברצועת עזה צפויות תהלוכות בתוך העיר עזה, והן לא צפויות להגיע לגדר המערכת כדי לעורר פרובוקציות. "אנחנו רחוקים כשבועיים מיום האדמה, ומוקדם מדי בשלב זה לצפות את מה שיקרה. על פניו לא נראה שתהיה אלימות, אבל יש היום יותר מדי גורמים שרוצים לראות הסלמה ואלימות", הוסיף הגורם.

אחמדינג'ד: "ישראל - גידול סרטני ממאיר"

אתמול נפגש הנשיא האירני עם משתתפי "הצעדה לעבר ירושלים" והגדיר את ישראל כגידול סרטני ממאיר – "כזה שאפילו תא אחד או שני תאים שלו מספיקים כדי להדביק את כל הגוף". לדבריו, "קיומו של המשטר הציוני אפילו על חלק קטן של פלסטין, הוא לא חוקי ופלסטין צריכה להישלט על ידי הפלסטינים, ובעזרת האל אנחנו קרובים לעתיד שכזה".

סוכנות הידיעות "אירנא" עוד ציטטה את אחמדינג'ד באומרו כי בעיית הכיבוש של פלסטין והקמתו של המשטר הציוני, היא בעיה היסטורית ואנושית שאיננה מסתכמת רק בכיבושה של אדמה בלבד. "קיומו של משטר זה הוא עלבון לטבע האנושי, לבני האדם, לחירות ולצדק ולכל האומות החופשיות", הוא הוסיף, "כל הסיסמאות של מדינות המערב לגבי זכויות אדם, אנושיות ושוויון, נשכחות כאשר הדבר מגיע לגבולותיה של פלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully