וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: בקרוב - מזרח תיכון ללא נוכחות ציונית

נשיא אירן קיים מסיבת עיתונאים והתייחס לתהליכים האחרונים במזרח התיכון. אחמדינג'ד הבטיח לבני עמו כי "בקרוב יקום מזרח תיכון חדש בו לא תהיה נוכחות אמריקאית או ציונית"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר הערב (שני) כי מדינות האזור מעדיפות מזרח תיכון נקי מהשפעתן של ארצות הברית וישראל. במסיבת עיתונאים שקיים בטהרן אמר אחמדינג'ד כי "בקרוב יקום מזרח תיכון חדש בו לא תהיה נוכחות אמריקאית או ציונית". אחמדינג'ד התייחס גם למהומות בסוריה ואמר כי "הממשלה הסורית היא חברה של אירן. שתי הארצות נמצאות בחזית המאבק במדינית ההתרחבות של המשטר הציוני". אחמדינג'ד הביע התנגדות להתערבות חיצונית בסוריה ואמר כי "סוריה היא אומה חכמה והעם יכול לפתור את בעיותיו עם ממשלתו".

הנשיא האירני תקף גם את מקבילו האמריקאי ברק אובמה ואמר כי "סופו יהיה מביש יותר מזה של קודמו, ג'ורג' וו. בוש". האשים את ארה"ב על כך שניסתה להגן על עצמה ועל נציגתה במזרח התיכון, ישראל, באמצעות הכנסת סוכנים לזירת האירועים תוך שימוש בסיסמאות של שינוי והגנה על זכויות העמים. "במהרה התברר כי בשינוי הכוונה הייתה שינוי האומות לטובת האינטרסים של הקפיטליזם", הבהיר אחמדינג'ד.

לדברי אחמדינג'ד ההבדל העיקרי בין בוש ואובמה הוא שאובמה משתמש גם בתככנות והטעייה לצד השימוש בכוח בעוד בוש הסתפק בשימוש בכוח צבאי לצורך הגשמת מטרותיו. "בוש עזב את הזירה הפוליטית בבושה, אך יורשו יאלץ לעזוב את הזירה בבושה גדולה יותר עקב תככנותו", אמר אחמדינג'ד.

בנוסף הזהיר אחמדינג'ד כי מחיר חבית נפט עלול לעלות ל-150 דולרים, כיוון ש"מניעים פוליטיים" מעורבים בעניין. אחמדינג'ד טען כי "מחיר הנפט לא נקבע על ידי כוחות השוק". אירן היא ספקית הנפט הגולמי השנייה בגודלה בארגון המדינות המייצאות נפט (OPEC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully