וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד הרגיע את חמאס: "לצדכם עד לניצחון"

ניר יהב

4.9.2011 / 17:35

משבר בין אירן לחמאס? לא בטוח. נשיא הרפובליקה האיסלמית צינן את המתיחות בין ארצו לבין ארגון חמאס וטלפן לחאלד משעל. אחמדינג'ד הבהיר כי אירן תמשיך לעמוד לצד הפלסטינים

על רקע הדיווחים בדבר מתיחות הולכת וגוברת בין אירן לחמאס, התקשר אתמול (שבת) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל והבהיר לו כי אירן תמשיך לעמוד לצד העם הפלסטיני וארגוני ההתנגדות "עד לניצחון".

סוכנות הידיעות האירנית "אירנא" דיווחה כי אחמדינג'ד בירך את משעל לרגל עיד אל-פיטר והוסיף כי ארצו תמשיך לסייע לפלגי ההתנגדות הפלסטינית עד "השחרור והניצחון". עוד אמר אחמדינג'ד כי המצב בעולם "הולך ומשתנה לטובת ההתנגדות והעם הפלסטיני".

על פי הדיווח, משעל הבטיח לנשיא אירן כי העם הפלסטיני "ימשיך בדרך ההתנגדות עד לניצחון" והודה לאחמדינג'ד על התמיכה האירנית בממשלת חמאס ובעם הפלסטיני.

לפני כשבועיים דיווח העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" כי אירן זועמת על חמאס משום שהוא אינו מביע תמיכה במשטר הסורי בזמן הפגנות המחאה נגדו, ולפיכך היא החליטה להקפיא את תמיכתה הכספית בארגון הפלסטיני. "המשבר הפיננסי שבו חמאס נמצא הגיע לרמה חסרת-תקדים, שאילצה את הממשלה לראשונה לקחת כסף שמוגדר כרזרבה", אמר גורם פלסטיני בכיר.

לטענת הגורם, במהלך החודשיים האחרונים הידרדר מאוד מצבה הכלכלי של חמאס בעקבות הפסקת הסיוע הכלכלי מצד אירן. "אירן החליטה להעניש את חמאס על הפניית העורף שלו כלפי המשטר הסורי", הסביר. לדבריו, טהרן פנתה מספר פעמים לחמאס בבקשה שיקיים ברצועת עזה הפגנות תמיכה במשטרו של בשאר אסד אלא שחמאס סרב בתואנה שהוא לא רוצה להיות מעורב בענייניה הפנימיים של סוריה.

עוד בנושא:
דיווח: אירן זועמת על חמאס כי אינו תומך באסד
טורקיה תנתק היחסים עם סוריה? "איבדנו תקווה"
פרשנות: ראו הוזהרנו - חמאס נערך לעימות

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully