וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראו הוזהרנו: חמאס נערך לעימות

צביקה פוגל

30.8.2011 / 8:50

בעוד גורמים בישראל טורחים להסביר לעצמם שיד חמאס לא בפיגועים ובירי לדרום הארץ, צביקה פוגל מזהיר שההכרה הצפויה במדינה פלסטינית "תפתח את מגירת התכניות" של הארגון נגד ישראל

ההכרה הצפויה באו"ם בזכות קיומה של מדינה פלסטינית תקועה לחמאס כמו צפרדע בגרון. מצד אחד, חמאס לא יכול להיראות כמי שתוקע מקלות בגלגלי המדינה שבדרך, ומאידך גיסא הוא לא יכול להרשות לאבו מאזן להציג את המדינה הפלסטינית, הכוללת את רצועת עזה, כהישג של פתח.

הסלמה בדרום - עדכונים אחרונים
הירי לא מפסיק: קסאם התפוצץ במועצה האזורית אשכול
בתוך יממה: כ-20 רקטות נורו לשטח ישראל
"כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד מעל שמי באר שבע

זו לא הצפרדע היחידה החונקת את חמאס. מצוקת תושבי רצועת עזה, בהשוואה לרווחת תושבי יהודה ושומרון, כפי שטורחים אנשי פתח להציג, מערערת את יסודות השלטון האזרחי של חמאס ואת נכונות התושבים להמשיך ולתמוך בו בעיניים עצומות. אם לא די בעימות הפוליטי הפנימי עם פתח, נאלץ חמאס לבלוע צפרדע נוספת מארגוני הטרור, הג'יהאד האיסלמי וועדות ההתנגדות, שנכנסו לנעליו האידיאולוגיות של חמאס, מובילים את ההתנגדות האקטיבית נגד ישראל וממלאים את משבצת הכוח הצבאי שהיה נחלת חמאס.

חמאס, מסתבר, אינו חובב מעדנים שכאלה, והוא משקיע מאמץ רב וממוקד בחודשים האחרונים בניסיון להימנע מלבלוע אותם. חמאס יודע כי הדרך הבטוחה ביותר לשמר את מעמדו האזרחי הפוליטי והצבאי היא דרך הסכסוך והמניפולציות. חמאס אפשר לארגוני הטרור להבריח רקטות, חומר נפץ ואמצעי לחימה נוספים לתוך הרצועה כך שיוכל להפעיל אותם ללא טביעת אצבעותיו, ודרך אותן מנהרות ומעברים הוא לימד אותם לנצל את הוואקום השלטוני המצרי בסיני ולפעול משם נגד ישראל ללא מעורבות לכאורה של חמאס.

אל תגידו "לא ידענו"

"טפטוף" הרקטות הנמשך זה חודשיים ומתקפת הטרור צפונית לאילת מוכיחים, כי חמאס הצליח להאכיל אותנו את הפיתיון. אנחנו טורחים להסביר לעצמנו כי לא יד חמאס בפיגועים ובירי - וממקדים את תגובתנו לעבר אותם ארגונים. הבנת החמאס את הלחצים הפנימיים במצרים ואת מוגבלות המשטר הצבאי הביאה לכך שישראל נאלצה להתנצל על כי השתמשה בכוח ובזכותה להגן על עצמה.

חמאס ניצל את רגישותנו - ותוך כדי אירועי הטרור הוא נשא ונתן איתנו על שחרור גלעד שליט, כשבעצם הוא לא ממש מתכוון לשחררו. גלעד שליט הוא חלק ממשחק הכוחות הפלסטיני. הוא זה המאפשר לחמאס להציג את עצמו בעולם כיישות עצמאית שאינה תלויה בפתח או בגורמים אחרים.

משאת נפשו של חמאס, אותה לא הסתיר מעולם, הייתה ועודנה להקים מדינה פלסטינית בכל שטחה של מדינת ישראל. המציאות חייבה את חמאס לעדכן את תוכניותיו ולמקד את פעילותו בשלושה שלבים: מדינת חמאס ברצועת עזה כחלק מהמדינה הפלסטינית, השתלטות על מוסדות השלטון של הרשות באמצעות הוכחת שחיתותו וחדלונו האידיאולוגי של פתח – ולבסוף: יציאה למלחמה גלויה נגד ישראל. ההכרה של האו"ם בזכותה של מדינה פלסטינית תפתח את מגירת התוכניות של חמאס. חגיגות השמחה לא יצוינו בזיקוקים ובריקודי עם. לחמאס אין זמן לחגוג הצלחות של אחרים, ואנחנו ככל הנראה נחגוג את חגי תשרי בממ"דים ובמרחבים מוגנים.

אל תגידו "לא ידענו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully