וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך יממה: כ-20 רקטות נורו לשטח ישראל

מטחי רקטות נורו ביממה האחרונה לאשקלון, באר שבע ואופקים - ופעוט בן תשעה חודשים נפצע אמש באורח קל עד בינוני משברי זכוכית. צה"ל תקף חוליה שהתכוננה לירי מעזה ומנהרת הברחה

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרגיעה התרסקה לרסיסים: כ-20 רקטות ופצצות מרגמה שנורו מרצועת עזה נפלו ביממה האחרונה בדרום הארץ, אחת מהן גם הביאה לפציעתו של פעוט. הפעוט, בן תשעה חודשים, נפצע אמש (רביעי) באורח קל עד בינוני משברי רסיסים, שניתזו ממכונית שנפגעה מרקטת גראד במועצה האזורית חוף אשקלון. צוות מגן דוד אדום טיפל בפעוט הפצוע, והעביר אותו לבית החולים ברזילי באשקלון. במהלך הלילה נורו שלוש רקטות נוספות לעבר באר שבע, אחת מהן יורטה על ידי סוללת "כיפת ברזל" המוצבת בסמוך לעיר, והשתיים הנוספות התפוצצו בשטחים פתוחים. במקרים אלה לא דווח על נפגעים או על נזק. כמו כן, שתי רקטות קסאם נורו לעבר שדרות, ואחת מהן גרמה לנזק קל בבית מגורים.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
”כיפת ברזל” יירטה רקטת גראד מעל שמי באר שבע
צה”ל משנה ההגנה בדרום: יותר מודיעין וכוח אדם
תינוק נפצע קל מפגיעת גראד באזור חוף אשקלון

רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים באופקים, ליד אשקלון, במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב, וסוללות "כיפת ברזל" הפרושות בסמוך לבאר שבע ואשקלון יירטו רקטות נוספות בשמי הערים.

תינוקת נפצעה קל מפגיעת גראד באזור חוף אשקלון. שי מכלוף
תינוק נפצע קל משברי רסיסים, שניתזו ממכונית שנפגעה מרקטת גראד במועצה האזורית חוף אשקלון/שי מכלוף

בצה"ל הגיבו בתוך זמן קצר לירי הרקטות. כלי טיס של חיל האוויר ירה אמש טיל לעבר חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, שעסקה בהכנות לביצוע ירי לעבר ישראל. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה, וכי ניסיון הירי סוכל. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שני פלסטינים נפצעו מהירי, שהיה סמוך לשכונת שג'אעייה בעיר עזה, ופונו לטיפול בבית החולים. מאוחר יותר, במהלך הלילה, תקפו כוחות חיל האוויר אתר לאחסון אמצעי לחימה בצפון הרצועה וכן מנהרת הברחה ואתר לייצור אמצעי לחימה בדרומה.

על חלק מאירועי הירי נטלה אחריות הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס. הן הודיעו כי הירי בוצע בתגובה לחיסולו אתמול, לפנות בוקר, של בכיר הארגון, איסמעיל זאדי איסמעיל אסמר, ברפיח. "אנחנו מעריכים שעוד חוליות נמצאות בסיני, לכן הסיכול הממוקד ברפיח היה בלתי נמנע", אמר קצין בכיר בצה"ל על החיסול, "עדיף היה לבצע את הסיכול הממוקד בשטח הפלסטיני מאשר להתמודד איתו אחר כך בשטח המצרי על הגבול". הקצין הבכיר העריך כי הג'יהאד האיסלמי אינו מעוניין כעת לגרור את צה"ל להסלמה, אך למרות זאת צה"ל נערך לתרחישי קיצון, ובמקביל אינו מתכוון להבליג על שיגור רקטות לשטח המדינה. לכן הוא פגע אתמול בחוליית המשגרים בלב העיר עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully