וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל משנה ההגנה בדרום: יותר מודיעין וכוח אדם

בשלב ראשון יתבצע חיזוק של המודיעין מהאוויר ומהיבשה באזור הגבול עם מצרים וכן יתוגבר כוח האדם בגזרה. מתחקיר צה"ל עולה שככל הנראה השוטרים המצריים היו מודעים להימצאות המחבלים

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בדרום, החליט היום (רביעי) הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, על שינוי תפיסת ההגנה בגבול ישראל-מצרים. לאחר הערכת מצב שקיים, ועל בסיס מידע מודיעיני, החליט הרמטכ"ל כי תפיסת ההגנה חייבת להשתנות והנחה לתגבר את הגבול ולחזק באופן משמעותי את משל"ט (מרכז שליטה) אילת.

על פי החלטת הרמטכ"ל, בשלב ראשון יתבצע חיזוק המודיעין מהאוויר ומהיבשה בעזרת מטוסים ללא טייס, חיזוק כוח האדם בגזרה ושינוי האופן בו יפעל צה"ל באזור הגדר. בשלב הבא, תתחיל עבודת מטה מסודרת לבחינת כלל המערכים כולל היערכות לקראת בניית 100 קילומטרים נוספים של גדר עד סוף השנה הנוכחית.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
”ישראל הסכימה לתיקונים בהסכם השלום עם מצרים”
צה”ל חיסל פעיל ג’יהאד בעזה, הירי על הדרום נמשך
”שלושה מהמעורבים בפיגוע בדרום היו אזרחי מצרים”
ישראל לאו”ם: לגנות הירי הפלסטיני על הדרום
קצינים בכירים: ”הדרג המדיני מנע מבצע בגלל מצרים”

חיילי צה"ל בגבול ישראל מצרים. רויטרס
"לכולם ברור עכשיו שמה שקרה ביום חמישי בגבול המצרי שינה את כללי המשחק"/רויטרס

האם הצעדים הללו יחזירו את הביטחון לתושבי הדרום? דברו על זה בפייסבוק

"לכולם ברור עכשיו שמה שקרה ביום חמישי בגבול המצרי שינה את כללי המשחק", אמרו גורמים במערכת הביטחון בשיחה עם וואלה! חדשות, "במערכת הביטחון נערכים עכשיו למגמה שעשויה להפוך את הגבול לעקב אכילס עד שתיבנה גדר מערכת לאורך הגבול".

בתוך כך, חקירת הפיגוע בגזרה נמשכת: מהתחקיר שעורך צה"ל עולה כי הממצאים בשטח לא מותירים ספק שהשוטרים המצריים ידעו על הימצאות המחבלים באזור. התצלום האווירי של תא השטח ממנו חדרו המחבלים מצביע על כך שאלו פעלו בסמיכות למוצב גדול של השוטרים המצריים וקשה היה להתעלם מהימצאותם שכן היערכותם במקום ארכה כיממה לפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מתקפת טרור סמוך לגבול עם מצרים. ערוץ 1, שי מכלוף, אלברטו דנקברג, דובר צה"ל, רויטרס, שי מכלוף
פעיל הג'יהאד שחוסל מימן את הפיגוע המשולב ביום חמישי/שי מכלוף, ערוץ 1, שי מכלוף, אלברטו דנקברג, דובר צה"ל, רויטרס

בנוסף, במערכת הביטחון מציינים כי חיסול פעיל הג'יהאד האיסלמי, איסמעיל זאדי איסמעיל אסמר, הלילה ברפיח היה בלתי נמנע. זאת מאחר ואסמר מימן את הפיגוע המשולב ביום חמישי האחרון בגבול. הגורמים אף הוסיפו ואמרו כי בנוסף לכך עסק אסמר בתכנון פיגוע שעמד לצאת בקרוב בגבול ישראל-מצרים.

לפי דיווח של גורמים פלסטינים, אסמר נהרג בעת שישב במכונית שנסעה בשכונת תל-סולטאן ברפיח שבדרום הרצועה. דובר שירותי ההצלה בעזה, אדהם אבו סלימה, מסר כי אדם נוסף נפגע מהירי, והובהל לבית החולים כשהוא פצוע באורח אנוש. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של הג'יהאד - פלוגות אל-קודס - לאחר החיסול נמסר כי החיסול לא יעבור ללא תגובה. "ישראל תשלם מחיר יקר על פשעיה", אמרו בארגון.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully