וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לאו"ם: לגנות הירי הפלסטיני על הדרום

פנחס וולף

23.8.2011 / 17:25

שגריר ישראל לאו"ם רון פרושאור שיגר מכתב מחאה למזכיר הכללי באן ולמועצת הביטחון, והתלונן על כך שהארגון לא מגנה את את ההסלמה הביטחונית בדרום והירי מעזה

ישראל הגישה היום (שלישי) תלונה רשמית לאו"ם בעקבות ההסלמה הביטחונית בדרום, שהחלה בפיגוע המשולב בדרך המובילה לאילת בסוף השבוע שעבר ונמשכה בירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר ערי הנגב.

השגריר באו"ם, רון פרושאור, שיגר אגרת למזכ"ל האו"ם באן קי-מון ולמועצת הביטחון, וכתב ש"כל טיל המשוגר לעבר ישראל מדגיש בפני הקהילה הבינלאומית את הפארסה באחדות הפלסטינית". לדבריו, "מאה הטילים ששוגרו לישראל בימים האחרונים צריכים לשמש כמאה פעמוני אזהרה לקהילה הבינלאומית, לפיהם יש לעצור את הברחות הנשק לעזה מהים ומהיבשה". באופן טבעי, לא התייחס פרושאור באיגרת שכתב לטענות בדבר תרומתה של ישראל להסלמה הביטחונית בימים האחרונים.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
"ציפי לבני מעודדת מבצע צבאי בעזה"
שנת הלימודים בפתח - ואין מיגון בדרום
האם הדרג המדיני מונע פעולה צבאית?
בדרום לא מחכים: מתמגנים בשקי חול
גם הנשיא פרס קורא להגיב באיפוק

פגיעת רקטת גראד בבית כנסת באשדוד. שי מכלוף
"האו"ם נכשל בגינוי המתקפות על ישראל". גראד שהתפוצץ בבית כנסת באשדוד/שי מכלוף

יש מי שמאשים דווקא את ישראל בהסלמה

פרושאור טען במכתבו כי "מועצת הביטחון נכשלה בגינוי מתקפת הטרור והרצח של אזרחים ישראלים חפים מפשע", כלשונו, וכי "שוב מתברר שהמועצה נאלמת, כשזה מגיע לגינוי מתקפות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל". הוא הדגיש במכתבו כי "למרות ההסלמה, ישראל שומרת על המעברים פתוחים, כדי שהסיוע לתושבי עזה ימשיך להיכנס לרצועה באופן שוטף".

בתחילת השבוע פרסמה הליגה הערבית הודעת גינוי לישראל, וקראה לאו"ם לפעול כדי למנוע הדרדרות נוספת במצב הרגיש ממילא. מזכ"ל הליגה נביל אל-ערבי שוחח עם כתבים בקהיר, ואמר כי הארגון מגנה את ישראל בשל ההפצצות ברצועת עזה, ובשל הרג החיילים המצרים בעת המצוד אחר מבצעיו.

גם ירדן גינתה בחריפות את הפעולות הצבאיות בהן נקטה ישראל בימים האחרונים. שר ההסברה, עבדוללה אבו רומאן, אמר כי עמאן "קוראת לשים קץ לאלתר להסלמה הצבאית המסוכנת, ולהימנע מהשלכות שעלולות לאיים על האזור כולו". עם זאת, הוא ציין כי ממשלתו מגנה כל פגיעה שהיא באזרחים, ללא קשר לזהותם.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully