וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל פעיל ג'יהאד בעזה, הירי על הדרום נמשך

מצה"ל נמסר כי הפעיל היה מעורב בתכנון פיגועים בגבול ישראל-מצרים. שעות ספורות לאחר מכן נפלו שתי פצצות מרגמה בנגב המערבי ונזק קל נגרם למבנה. הג'יהאד האיסלמי: "ננקום החיסול"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בפעילות משותפת שערכו הלילה (רביעי) צה"ל ושירות הביטחון הכללי תקף כלי טיס של חיל האוויר ברצועת עזה והרג את איסמעיל זאדי איסמעיל אסמר, פעיל בג'יהאד האיסלמי בן 34 מהעיר רפיח. בתגובה לחיסול, שוגרו הבוקר שתי פצצות מרגמה לעבר ישראל ונחתו באזור המועצה האזורית אשכול. פצצה אחת נחתה בשטח פתוח והשנייה גרמה נזק קל למבנה. לא היו נפגעים באירועים. זמן קצר לאחר מכן תקף צה"ל שוב בעזה וחיסל את שתי חוליות המחבלים שירו את פצצות המרגמה.

בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של הג'יהאד - פלוגות אל-קודס - לאחר החיסול נמסר כי החיסול לא יעבור ללא תגובה. "ישראל תשלם מחיר יקר על פשעיה", הוסיפו.

בעקבות האירועים, הודיע הקבינט המדיני-ביטחוני כי הוא יתכנס בשעה 9:00 לדיון מיוחד על המצב בדרום. הדיון צפוי להימשך עד שעות הצהריים.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
תיעוד בלעדי: חגורת הנפץ ששימשה לביצוע הפיגוע בדרום
ישראל לאו"ם: לגנות הירי הפלסטיני על הדרום
השר איתן ללבני: שכחת את השמאל, את מעודדת הסלמה

מצה"ל נמסר עוד, כי הפעיל שחוסל, היה מעורב בהברחות של אמצעי לחימה וביקש לקדם פעילות צבאית בסיני. "לאחרונה נעשים מספר ניסיונות על ידי גורמי הטרור ברצועת עזה להוציא לפועל פיגועים בסיני, בגבול ישראל-מצרים. במסגרת זו פעל פעיל זה", נמסר בהודעה.

נהרג בעת שישב ברכבו

לפי דיווח של גורמים פלסטינים הפעיל נהרג בעת שישב במכונית שנסעה בשכונת תל-סולטאן ברפיח שבדרום הרצועה. דובר שירותי ההצלה בעזה, אדהם אבו סלימה, מסר כי אדם נוסף נפגע מהירי, והובהל לבית החולים כשהוא פצוע באורח אנוש.

בתוך כך, הגישה אתמול ישראל תלונה רשמית לאו"ם בעקבות ההסלמה הביטחונית בדרום, שהחלה בפיגוע המשולב בדרך המובילה לאילת בסוף השבוע שעבר ונמשכה בירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר ערי הנגב.

השגריר באו"ם, רון פרושאור, שיגר אגרת למזכ"ל האו"ם באן קי-מון ולמועצת הביטחון, וכתב ש"כל טיל המשוגר לעבר ישראל מדגיש בפני הקהילה הבינלאומית את הפארסה באחדות הפלסטינית". לדבריו, "מאה הטילים ששוגרו לישראל בימים האחרונים צריכים לשמש כמאה פעמוני אזהרה לקהילה הבינלאומית, לפיהם יש לעצור את הברחות הנשק לעזה מהים ומהיבשה". באופן טבעי, לא התייחס פרושאור באיגרת שכתב לטענות בדבר תרומתה של ישראל להסלמה הביטחונית בימים האחרונים.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עדכון ראשון: 04:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully