וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בלעדי: חגורת הנפץ ששימשה לביצוע הפיגוע בדרום

המחבלים האחראים למותם של שמונה ישראלים בסדרת הפיגועים בדרום הארץ, נשאו עליהם מטענים, אמצעי לחימה ואף אזיקונים שככל הנראה נועדו לסייע בחטיפת חיילים. צפו בסרטון

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

חגורות נפץ, מטעני חבלה, סכין קומנדו, רימוני רסס מתוצרת עצמית, רובי קלאצ'ניקוב, מחסניות ואזיקונים - אלה האמצעים בהם השתמשו המחבלים שביצעו ביום חמישי את הפיגוע המשולב בדרום הארץ. האמצעים השונים צולמו על ידי וואלה! חדשות בבסיס צבאי במרכז הארץ, וניתן לראותם בסרטון המצורף.

הפיגוע בדרום - כותרות אחרונות
פרשנות: האם היה ניתן למנוע את הפיגוע?
8 הרוגים במתקפת טרור בדרום: נ"ט, ירי ומטענים
ההרוג השמיני במתקפות בדרום: הלוחם הוותיק בימ"מ
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב

מתג הפעלה של חגורת הנפץ שנלכדה על אחד המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בדרום, אוגוסט 2011. טל אנגלנדר
מתג הההפעלה של חגורת הנפץ שנלכדה/טל אנגלנדר

יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה, בפיקודו של סא"ל ס', נערכה בשבוע שעבר בכוח מתוגבר בגבול ישראל-מצרים. זמן קצר לאחר הסתערות המחבלים על כלי הרכב הישראליים שנסעו בכביש 12, נכנסה היחידה בליווי לוחמי היחידה לסילוק פצצות לעומק השטח כדי לנטרל את מטעני החבלה ולאתר מטענים נוספים. תוך כדי נטרול המטענים, נפתחה אש לעבר לוחמי יהל"ם - וכתוצאה מהירי נהרג צלף הימ"מ פסקל אברהמי. "הוא אבטח את לוחמי הס"פ (סילוק פצצות - א.ב.) ועמד ביניהם", סיפר סא"ל ס'. "אם המחבלים לא היו פוגעים באברהמי - הם היו פוגעים בלוחמים שלי".

מסיכום חקירת הפיגוע המשולב עולה, כי חוליות המחבלים הציבו שלוש זירות מטענים לאורך הציר הסמוך לכביש 12. מטרת המחבלים הייתה לפגוע בכלי רכב שיעבור על הציר וכן בכלי רכב שיגיעו כדי להגיש עזרה לרכב שנפגע. עוד עולה, כי המחבלים נשאו איתם חגורות נפץ שהורכבו משלושה מטענים שונים וכדוריות ברזל, מטעני חבלה - ביניהם מטען לפריצה שיועד כפי הנראה לפרוץ רכב צבאי ממוגן - סכין קומנדו מתוצרת ארה"ב, רימוני רסס מתוצרת עצמית, רובי קלאצ'ניקוב (על אחד הרובים נמצא כיתוב בשפה הסינית - א.ב.) ומחסניות.

אזיקונים שנתפסו על אחד המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בדרום, אוגוסט 2011. טל אנגלנדר
בתוך האפודים אותרו גם אזיקונים, שנועדו כנראה לסייע בחטיפת חיילים/טל אנגלנדר

בתוך האפודים של המחבלים אותרו תחבושות אישיות ומספר רב של אזיקונים, שלהערכתו של סא"ל ס' נועדו לסייע בחטיפת חיילים או אזרחים. מפקד היחידה הסביר, כי שיטת הפעולה של המחבלים מלמדת כי הם נערכו לחטיפת חיילים ואזרחים ישראלים על פי מודל דומה של חיזבאללה בשנת 2000 בהר דב ובקיץ 2006 בעת החטיפה של אהוד גולדווסר ואלדד רגב.

"לא היו להם אמצעי לחימה מתוחכמים", הסביר סא"ל ס'. "חגורת נפץ אחת התפוצצה על האוטובוס, וחגורה נוספת נוטרלה על ידי לוחמי הס"פ. היה לה מתג הפעלה של צעצוע של on ו-off. אחרי איתור האמצעים ומטעני החבלה, עבדו הלוחמים על שלילות האפשרות כי מדובר באמצעים ממולכדים. כבר היו מקרים בעבר שהמחבלים מלכדו רובים ומחסניות. בסופו של דבר, האמצעים די מוכרים לנו מהזירה בעזה. הדבר החדשני בפיגוע המשולב לא היה האמל"ח, אלא התעוזה ורמת התכנון. למרות ההיערכות הטובה, המחבלים נהנו מיתרון שיש לכל תוקף שבוחר את העיתוי והמקום לפתיחה באש". אמצעי הלחימה והחבלה הועברו למעבדה של יחידת יהל"ם לשם תחקור ובדיקה כדי לדלות מידע חיוני נוסף מהאמצעים.

אמצעי הלחימה שנתפסו על המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בדרום, אוגוסט 2011. טל אנגלנדר
אמצעי הלחימה שנתפסו על המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בדרום, אוגוסט 2011/טל אנגלנדר

הפלגה לסילוק פצצות בתוך יחידת יהל"ם נחשבת ליחידת עילית בצה"ל, המתמחה באיתור ובסילוק של פצצות וזירות מטענים מורכבות.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully