וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן זועמת על חמאס כי אינו תומך באסד

ניר יהב

25.8.2011 / 19:15

עיתון כוויתי מדווח כי אירן הקפיאה תמיכתה הכספית בארגון. המשבר הפיננסי שאליו נקלע חמאס בעקבות זאת גרם לכך שהממשל בעזה לא הצליח לשלם משכורות חודש יולי ל-40 אלף מעובדיו

האם המתיחות בין חמאס לאירן הולכת וגוברת? על פי דיווח שהתפרסם היום (חמישי) בעיתון הכוויתי מפי גורם פלסטיני בכיר, אירן זועמת על חמאס על כך שהוא אינו מביע תמיכה במשטר הסורי בזמן הפגנות המחאה נגדו, ולפיכך היא החליטה להקפיא את תמיכתה הכספית בארגון הפלסטיני. "המשבר הפיננסי שבו חמאס נמצא הגיע לרמה חסרת-תקדים שאילצה את הממשלה לקחת לראשונה כסף שמוגדר כרזרבה", הוסיף הגורם.

לטענת הגורם, במהלך החודשיים האחרונים הידרדר מצבה הכלכלי של חמאס בעקבות הפסקת הסיוע הכלכלי מצד אירן. "אירן החליטה להעניש את חמאס על הפניית העורף שלו כלפי המשטר הסורי", הסביר. לדבריו, טהרן פנתה מספר פעמים לחמאס בבקשה שיקיים ברצועת עזה הפגנות תמיכה במשטרו של בשאר אסד אלא שחמאס סרב בתואנה שהוא לא רוצה להיות מעורב בענייניה הפנימיים של סוריה.

המשבר הפיננסי החריף שאליו נקלע חמאס גרם לכך שהממשלה בעזה לא הצליחה עד עכשיו לשלם את משכורות חודש יולי לכ-40 אלף עובדי המגזר הציבורי ואנשי כוחות הביטחון. לחלק מאנשי חמאס שולמה רק מחצית מהמשכורת, כשהמחצית השנייה אמורה להיות משולמת בשלב מאוחר יותר.

"חמאס מנסה לאתר מקורות להשיג כסף, ובין היתר הוא פנה ל'אחים המוסלמים' במצרים בבקשה להגדיל את התמיכה הכספית שלו בארגון", אמר הגורם שסיפר עוד כי חובותיו של חמאס בשנה האחרונה עומדים על כ-540 מיליון דולרים. אתמול קרא נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, לשיחות בין המשטר הסורי למתנגדיו, כדי לסיים את שפיכות הדמים במדינה. אחמדינג'אד אמר לערוץ "אל-מנאר" הלבנוני כי "אסור להרוג זה את זה, מפני שלא משנה איזה צד הוא האחראי, ההרג משרת אינטרסים ציוניים".

עוד באותו נושא
טורקיה תנתק היחסים עם סוריה? "איבדנו תקווה"
אישום: ירדני חבר לחמאס במטרה לחטוף ישראלים
אסד: "מי שינסה לפלוש לסוריה - ישלם מחיר גבוה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully