וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "מי שינסה לפלוש לסוריה - ישלם מחיר גבוה"

ניר יהב

21.8.2011 / 1:57

נשיא סוריה התראיין לטלוויזיה הממלכתית בארצו, והבטיח בחירות לפרלמנט עד ה-20 בפברואר, בהן ישתתפו מפלגות נוספות למפלגת השלטון, הבעת'. "ביכולתו להשתלט על המצב הביטחוני"

"המצב בשבועות האחרונים נעשה יותר 'לוחמני', אבל ביכולתנו להשתלט עליו" – כך אמר אמש (שני) נשיא סוריה, בהתייחסו למהומות האלימות המתחוללות בארצו. בראיון מיוחד שהעניק לטלוויזיה הממלכתית במדינה, התייחס אסד גם לאפשרות שכוחות זרים ייכנסו לסוריה במטרה להשפיע על הנעשה במדינה, ואמר כי "כל מי שייצא בפעולה נגד סוריה, ישלם על כך מחיר גבוה פי כמה משהוא יוכל לסבול".

בהמשך סיפר אסד על כוונתו לערוך בחירות במדינה בתוך כמה חודשים. "נערוך בחירות לפרלמנט ב-20 בפברואר השנה, בהן ישתתפו מפלגות נוספות למפלגת הבעת", אמר הנשיא הסורי, שציין עוד כי הבחירות ייערכו רק לאחר יישומן של מספר רפורמות חוקתיות שבכוונתו לערוך, בתומן יוכלו להשתתף בבחירות מפלגות נוספות על מפלגת השלטון, הבעת'. "השלב הנוכחי הוא שלב מעבר, שלאחריו נקיים בחירות ונבחן מחדש את החוקה".

נשיא סוריה בשאר אסד בישיבה של המועצה המרכזית של מפלגת הבעת', דמשק, 17 באוגוסט 2011. SANA, AP
"מי שיפלוש לכאן ישלם מחיר כבד". אסד/AP, SANA

בשבוע שעבר התייצב הממשל האמריקאי לצדם של המתקוממים נגד שלטונו של אסד, בקריאה מפורשת לפרישתו של הנשיא. "הגיע זמנו של אסד לפרוש", אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים מיוחדת בבית הלבן, והוסיף גינוי חריף לאלימות בה ממשיכים לנקוט כוחות הביטחון הסורים נגד אזרחי המדינה, ול"חוסר הכבוד המופגן" של שלטונות סוריה כלפי בני העם הסורי.

למרות הגינוי, אסד הוכיח כי הוא נחוש להמשיך ולדכא באמצעים צבאיים את המפגינים בארצו, זאת למרות ביקורו הקרב של צוות הומניטרי מיוחד של האו"ם בדמשק. יום לאחר שכוחות הביטחון הסוריים הרגו לפחות 34 מפגינים ברחבי סוריה, נכנסו היום טנקים לעיר חומס, כך לפי פעילי זכויות אדם במדינה. השבוע אף הבטיח אסד למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שכל הפעולות הצבאיות נגד המפגינים ייפסקו.

לפניות לכתב: nir_yah@Walla.com

עדכון ראשון: 22:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully