וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ירדני חבר לחמאס במטרה לחטוף ישראלים

חמזה מחמד יוסף עותמאן נאשם כי הצטרף לארגון חמאס וסייע בהקמת חולייה צבאית בירדן שהתכוונה לחטוף ישראלים, לירות לעבר השגרירות בעמאן ולשגר טילים מירדן לישראל

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד חמזה מחמד יוסף עותמאן, ירדני בן 28, הנאשם כי קשר עם חמאס קשר לפגיעה במטרות ישראליות וחטיפת ישראלים. על פי כתב האישום, עותמאן ושותפיו בחנו והתכוננו לחטוף אזרח או דיפלומט ישראלי, לירות על שגרירות ישראל בעמאן ולשגר טילים מירדן לישראל, במסגרת חולייה שהקים עבור חמאס.

מכתב האישום עולה כי ב-2009 הצטרף עותמאן לשורות חמאס. הוא החל בפעילות לרכש כלי רכב עבור חמאס, וניסה להעבירם מלטקיה שבסוריה לאל-עריש שבמצרים, כדי שמשם יוכלו להגיע לעזה. בהמשך הוא ביקר בסוריה, שם נפגש עם שני גורמים שהציגו עצמם כבכירים במפקדת הארגון בסוריה, ואשר ביקשו ממנו שירכוש ויעביר לארגון מכשירי קשר וציוד GPS. ככל הנראה, המאמצים לא הניבו תוצאות.

על פי כתב האישום, בראשית 2011 חבר עותמאן לפעילים אחרים בחמאס בירדן, והיה מעורב בהקמת חולייה צבאית של הארגון בירדן. החוליה ביקשה לפגוע במטרות ישראליות, ובין היתר סימנה לה למטרה לחטוף אזרח או דיפלומט ישראלי, לבצע פיגועי ירי לעבר השגרירות בעמאן או לעבר סיורי צה"ל בגבול, וכן לירות טילים מירדן לעבר שטח ישראל. עותמאן עצמו אף הציע לשכור דירה כדי להקל בהכנות לביצוע פעולה נגד השגרירות, לרבות ביצוע תצפיות על השגרירות ולימוד סדרי האבטחה. הנאשמים גם שקלו לרכוש נשק מסוג RPG ובאמצעותו לפגוע בשגרירות.

במסגרת הפעילות הגיע עותמאן מספר פעמים לשטחי הגדה המערבית, שם נפגש עם פעילי חמאס. בביקורו האחרון, ביולי 2011, הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון. בכתב האישום שהגישה הפרקליטות מיוחסות לעותמאן עבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות עבור התאחדות כזו, מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים אסורים, עבירות בנשק וכן קשירת קשר לביצוע פשע. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully