וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: אלפי פלסטינים יצעדו לגבול ביום האדמה

יהושע בריינר

23.2.2012 / 11:40

אלפי פלסטינים נקראים ברשת לצעוד אל עבר הגבולות ב-30 במרץ, במודל אירועי יום הנכבה שגבו את חייהם של 22 בני אדם בשנה שעברה. גורמים בצה"ל: עוקבים אחר הפרסומים

לא חלפה שנה מאז שצעדו מאות פליטים פלסטינים מסוריה ומלבנון אל הגבול הישראלי, בתקריות שהסתיימו בעשרות הרוגים. כעת, כמה ארגונים פרו-פלסטינים ברחבי העולם, קוראים לקיים צעדות המוניות נוספות אל עבר הגבולות ב-30 במרץ, בו מציינים ערביי ישראל את יום האדמה.

בשבועות האחרונים, קוראים הארגונים לתושבי הרשות הפלסטינית ולפליטים מלבנון, מסוריה, ממצרים, ומירדן, לקיים תהלוכות לעבר גדר הגבול, תחת הכותרת "הצעדה העולמית לירושלים". במקביל, באותו היום מתכננים ארגוני המחרימים את ישראל (BDS), להגביר עוד את החרם על ישראל ברחבי העולם בתחומים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מהכרזות שהופצו באתר BDS, המאגד מעל 170 ארגוני חרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעדות המתוכננות, נדמה, יהיו דומות לאלה שהיו ביום הנכבה במאי 2011, אז פרצו פלסטינים את גדר הגבול מסוריה וחדרו לישראל. במקביל, פתח צבא לבנון באש אל עבר מפגינים שניסו לפרוץ את הגבול באזור מארון א-ראס. כ-22 בני אדם נהרגו באירועים.

ראשי המחאה מקווים לאפקט משולב וכלל-עולמי

במרכז המידע למודיעין ולטרור, הפועל לעתים קרובות יחד עם אגף המודיעין בצה"ל, עוקבים אחר ארגוני שמאל קיצוניים בעולם, ובעיקר באירופה, שמקיימים כנסים לקראת הצעדות המתוכננות לסוף חודש מרץ. מארגני הצעדות מגדירים אותן "צעדות לא-אלימות, שמטרתן להעלות את המודעות לנושא ירושלים ולסוגיית הפליטים".

בבריטניה, למשל, פועלים גורמים המקורבים לחמאס לאחד כמה ארגונים לקראת הצעדות, ומשתפים בהכנות את ראשי חמאס ברצועת עזה. גם בלבנון כבר הוקמו ועדות שונות שפועלות לארגון הצועדים. אחד מהמארגנים כבר צוטט בכלי התקשורת בלבנון באומרו כי "הצעדה ביום האדמה עשויה לסמן את תחילתה של האינתיפאדה השלישית".

גם בגדה המערבית החלו הכנות לקראת צעדות יום האדמה. בכמה אתרי אינטרנט נפוצו קריאות להשתתף בצעדות לעבר גדר ההפרדה ולהפגנות במחסומים. באתרי BDS (Boycott, Divestment and Sanctions) כבר מכינים את הקרקע לקראת ההפגנות בעזרת מודעות וקריקטורות, בתקווה כי כמה אירועים במקביל, במזרח התיכון ובאירופה, יגבירו את המודעות למצבם של הפלסטינים.

גורמי צבא מסרו כי בצה"ל עוקבים אחר הפרסומים וכי מוקדם מדי להעריך מה יתרחש ביום האדמה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully