וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונים יצעדו לגבול: "לא מפחדים מאיומי ישראל"

ניר יהב

29.3.2012 / 11:40

מרצועת עזה דרך ירדן ועד לבנון מתכננים מפגינים למחות מחר נגד ישראל, בצל החשש בצה"ל מניסיונות חדירה בגבולות. אחד ממארגני "צעדת ירושלים העולמית": "לא תהיה אלימות"

"צעדת ירושלים העולמית" צפויה לצאת מחר (שישי) בצהריים לדרך לאחר תפילות יום השישי, ובמהלכה יפגינו רבבות בני אדם ברחבי העולם נגד ישראל, ועל פי חלק מהדיווחים חלקם אף ינסו להתקרב לגבולות המדינה. הצעדות המרכזיות יתקיימו בלבנון, ירדן, הגדה המערבית ורצועת עזה, אך עוד אירועים רבים לציון 36 שנים ל"יום האדמה" יתקיימו בתוך ישראל. גם במדינות ערביות נוספות, כמו מצרים ומרוקו, ייצאו לדרך הפגנות, וכן מול שגרירויות ישראל במזרח התיכון ובאירופה.

המארגנים איימו בדף הפייסבוק של "צעדת ירושלים העולמית" לשוב לגבולות עם ישראל. הם העלו תמונה של אלפי מפגינים בלבנון, סמוך לגבול עם ישראל, וכתבו: "כך היינו ביום הנכבה בשנה שעברה. עמדנו לצד הגבול עם פלסטין הכבושה מהצד הלבנוני. בכוונתנו לחזור על כך מחר, יום שישי". עוד הבהירו המארגנים, כי הם "אינם מפחדים" מהאיומים הישראלים נגד משתתפי הצעדה.

מארגני הצעדה בלבנון הודיעו כי עשרות אלפי פליטים פלסטינים המתגוררים בלבנון יתאספו בבופור שבדרום לבנון – המכונה בערבית "קלעת א-שקיף" – ושם, ביחד עם מאות אזרחים לבנונים ופעילי שמאל בינלאומיים, יקיימו עצרת תמיכה בפלסטינים. ייתכן שחלקם ינסו לנוע לכיוון הגבול עם ישראל.

"לא יהיה ניסיון להגיע לגבול עם ישראל"

במצרים ייערכו כמה אירועי מחאה, שהמרכזי בהם יהיה הפגנת מחאה בכיכר תחריר שבקהיר. בנוסף, יתקיימו עצרת באוניברסיטת אל-אזהר ומירוץ מרתון תחת הכותרת "ירושלים שלנו", שמשתתפיו ייצאו מאוניברסיטת קהיר ויסיימו אותו באזור הפירמידות.

בירדן צפויה להיערך עצרת גדולה באזור אתר ההטבלה של ישו, המשקיף על ירושלים. בעצרת יישאו המפגינים את דגלי פלסטין וירדן, וינאמו אישים פוליטיים, ביניהם ראש ממשלת ירדן לשעבר, אחמד עבידאת, והמתאם הכללי של "צעדת ירושלים העולמית", רבחי חלום. באירוע אמורים להשתתף גם נציגים יהודים מ"נטורי קרתא", השוללים את זכותה של ישראל להתקיים. לטענת חלום, העצרת תהיה שקטה ובלתי-אלימה ולא יתבצע בה ניסיון להגיע לגבול עם ישראל.

ברצועת עזה תתקיים גם כן עצרת מחאה נגד ישראל לציון "יום האדמה", ובשטחי הגדה המערבית יתקיימו כמה תהלוכות בהשתתפות רבבות בני אדם. התהלוכה הראשונה תצא בשעה 11 בבוקר מכיוון קבר רחל לכיוון המחסום הצבאי שמצפון לבית לחם. בתהלוכה אחרת יצעדו אלפי פלסטינים מרמאללה וממחנה הפליטים קלנדיה לכיוון מחסום קלנדיה.

הפגנות לציון "יום האדמה" צפויות להתקיים גם בכמה ערים ערביות בישראל, כשהמרכזיות בהן יתקיימו מחר ב-15:00 בדיר חנא ובנגב. ביום שבת תתקיים בשעה 15:00 הפגנה ביפו תחת הכותרת "יפו בסכנה", ומשתתפיה יתקפו את מדיניות הריסות הבתים.

במקביל, בצה"ל עוקבים בדריכות גבוהה אחר ההכנות למחר. שר הביטחון, אהוד ברק, הנחה את צה"ל ושאר גורמי הביטחון להיערך לתרחישי קיצון, אף שהמודיעין במישור הגלוי והסמוי לא הצביע על מידע קונקרטי להפגנות אלימות ולהסלמה בשטחים.

גם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו הורה היום על העלאת כוננות בכל הארץ, זאת נוכח ההפגנות והצעדות הצפויות מחר. בתום הערכת מצב שקיימה צמרת המשטרה הורה דנינו להיערך לתרחישים המחמירים בכל הגזרות בכוחות שיטור ומג"ב מתוגברים. בנוגע להר הבית הנחה המפכ"ל לנקוט בצעדים מיוחדים להיערכות בהר ובכלל זה הטלת הגבלות על מספר המתפללים שיורשו להיכנס להר. "כמדיניות אנו נאפשר תהלוכות ועצרות מחאה בתיאום ובאישור, עם זאת לא נאפשר הפרה של החוק והסדר לרבות חסימות צירים", הודיע דנינו, "אני קורא למנהיגות, לראשי הרשויות בקרב ערביי ישראל לגלות אחריות ולתאם עם כוחות הביטחון את כלל אירועי המחאה השונים ולא לאפשר לקיצונים ללבות את הלהבות ולייצר פרובוקציות מיותרות".

מור שמעוני השתתפה בהכנת הידיעה

עוד בנושא
ברק הורה להיערך לתרחישי קיצון לקראת יום האדמה
"ישראל לסוריה ולבנון: לא לאפשר צעדות לגבול ביום האדמה"
גורם ביטחוני: אירן מעודדת פרובוקציה ביום האדמה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • יום האדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully