וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "יש די נפט, נחריף הסנקציות נגד מדינות המייבאות מאירן"

31.3.2012 / 0:05

כ-3 חודשים לפני שהיו אמורות להיכנס לתוקפן הסנקציות נגד מדינות הממשיכות לייבא נפט מאירן, הודיע הנשיא כי הן ייכנסו לתוקף היום. "יש כמות מספקת, אין צורך לייבא מאירן"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש (שישי) כי קיימת כמות מספיקה של נפט בשוק העולמי על מנת שמדינות לא יצטרכו לייבאו מאירן, והזהיר מפני החרפת סנקציות נגד מדינות שעדיין קונות נפט אירני. כבר בתחילת השבוע דיווח גורם רשמי בכיר בוושינגטון כי ארצות הברית עשויה להטיל סנקציות על 12 מדינות נוספות (מלבד אירן) המייבאות ממנה נפט, אך לא דיווח באילו מדינות מדובר. עם זאת, סין, הודו, טורקיה ודרום אפריקה ידועות כמייבאות העיקריות של נפט אירני.

ארה"ב מחריפה את הסנקציות על אירן. רויטרס, גדעון צנטנר,
יטיל סנקציות על מדינות שמייבאות נפט מאירן. אובמה/רויטרס, גדעון צנטנר

על פי חוק הסנקציות, אמור היה אובמה להחליט על הטלתן רק בסוף חודש יוני, אך החליט להקדים ולהטילן, כאמור, כעת, מכיוון שהממשל האמריקאי הגיע למסקנה שלא קיים מחסור משמעותי בנפט בשוק העולמי. אותו חוק, שאושר בסוף השנה שעברה, מאפשר לאובמה להטיל עיצומים על בנקים זרים של המדינות הרוכשות נפט מאירן. בתזכיר ששיגר אל המדינות, כתב אובמה כי "ימשיך לעקוב מקרוב אחר המצב בשוק, על מנת להבטיח שרכישות הנפט מאירן יצומצמו בהיקף משמעותי".

"שואפים לפעול בצורה דיפלומטית"

מוקדם יותר דווח כי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, המבקר באירן, העביר להנהגה האירנית איגרת מהנשיא אובמה, העוסקת בתוכנית הגרעין ובהתפתחויות הבינלאומיות והאזוריות בעניין סוריה, אך תוכן האיגרת לא דווח, ולא ניתן לומר אם מדובר באיום הנוכחי בסנקציות.

בנוסף, בתחילת השבוע ביקר ברק אובמה באוניברסיטת סיאול בדרום-קוריאה והתייחס לסוגיית הגרעין האירני כשאמר כי "על אף הטענות הנשמעות מטהרן, לפיהן פיתוח הגרעין מיועד למטרות שלום, פעילות הגרעין ברפובליקה האיסלמית מדאיגה את הקהילה הבינלאומית". אובמה הדגיש את חשיבות הסנקציות שהוטלו על האירנים, במטרה ללחוץ על המשטר לסגת מפיתוח הפצצה. "אומר זאת פעם נוספת", אמר. "אנחנו שואפים לפעול בצורה דיפלומטית ולשמור על האינטרסים האירניים לפיתוח גרעין בהסכמת הקהילה הבינלאומית, אך במידה ותפר את החוקים – יהיו לכך השלכות".

ארה"ב נגד אירן - כותרות נוספות:
נתניהו בירך על הגבלת אירן: "מתואם עם האמריקאים"
אובמה: "להפרת התחייבויותיה של אירן יהיו השלכות"
אחמדינג'ד לארדואן: "יחד, נגד המעצמות היהירו?ת"

עדכון ראשון: 21:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully