וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השריפה ברחובות: חומרי בעירה רבים בדירה

28.3.2012 / 0:06

צוות מיוחד של מכבי האש והמשטרה פתח בחקירת נסיבות הדליקה בה נספו ששת בני משפחת שאער. בבדיקה עלה כי בדירה הקטנה בה התגוררה המשפחה לא הותקן גלאי עשן

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד, גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

צוות החקירה המשותף למשטרת מרחב שרון ולשירותי הכבאות ברחובות ממשיך לחקור את נסיבות השריפה אמש (שני), בה נספו ששת בני משפחת שאער. בין היתר בודק הצוות את המבנה בו התגוררה המשפחה ונשרף כליל.

המבנה שעלה באש ולכד בתוכו את גיא שאער וחמשת ילדיו – אליאב, אביתר, אמיתי, שירה ואיתמר, שנספו בדליקה, הוא מבנה בן שלושים שנים. לפני כמה עשורים חיו שם בני המשפחה, ועם השנים בנו את הבית שנמצא בחזית, שם גרו הסב והסבתא. בשכונה בה התגוררה המשפחה ברחובות קיימים מבנים רבים מהסוג הזה. משפחות רבות התגוררו במבנים הקטנים ובמהלך השנים בנו בתים גדולים ומרווחים יותר בחזית. את המבנה הישן "ירשו" ילדי המשפחה, אשר חלקם נישאו בינתיים והביאו ילדים לעולם.

מדובר במבנה קשיח, אשר קירותיו בנויים מלבנים והגג עשוי מאסבסט. בית משפחת שאער הצעירה שנשרף אתמול היה מבנה קטן בגודל שישה על שישה מטרים שחולק לשני חללים קטנים בעזרת מחיצות. חלק אחד שימש חדר שינה לשבעת בני המשפחה, ההורים אביבית וגיא וחמשת ילדיהם. החדר השני שימש מטבח וחדר מגורים. על פי גורמי הכבאות, תכולת המבנה הייתה צפופה ביותר, מה שהוביל ל"מטען אש" גבוה – חומרים דליקים רבים – כגון מזרנים, שמיכות, ביגוד ומוצרי חשמל. כתוצאה מכך, אחזה האש בבית תוך שניות אחדות.

רב פקד שמעון אלימלך, הממונה על צוות החקירה של מרחב שפלה של המשטרה, אמר לוואלה! חדשות כי בין היתר בודקת המשטרה האם לבית היו את אישורי הבנייה הדרושים. לדבריו, "זאת לא הבעיה. יש הרבה מבנים כאלה בהם מתגוררות משפחות". הכיוון העיקרי אותו בודק צוות החקירה הוא רשת החשמל שהייתה בבית, והאם היא הייתה בטיחותית. מבדיקה שערך צוות החקירה של משטרת מחוז מרכז ושירותי הכבאות עולה כי השריפה נגרמה כתוצאה מכשל חשמלי טכני. ההערכה היא שמדובר במ?טען חשמלי שגרם לדליקה.

מפקד שירותי הכבאות ברחובות, טפסר שמעון גמליאל, אמר לוואלה! חדשות כי ייתכן שמספר כשלים בטיחותיים בדירה הם שהובילו לשריפה. "מדובר במבנה ישן, בן עשרות שנים, אשר התגוררו בו בצפיפות שבע נפשות", הסביר גמליאל. "לצערנו במקום לא הותקן גלאי עשן, דבר שיכול היה להתריע על השריפה".

עוד על השריפה:
סופית: השריפה ברחובות נגרמה בשל קצר חשמלי
חוקר שריפות מסביר: כך מתלקחת אש בשניות
הלוויית בני משפחת שאער: "איך נסביר גודל האסון?"

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

עדכון ראשון 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully