וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב וחמשת ילדיו נספו בשריפה ביחידת דיור ברחובות

הילדים, מגיל שנתיים עד 11, נשרפו באש שהתלקחה בבית ברחוב ישראל נג'ארה. האב לא היה בבית ונספה כשניסה להצילם. האם לא הייתה בבית, ונאלצה לעמוד בחוץ ולצפות בזוועה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן דוד)

שישה בני משפחה, אב וחמישה מילדיו, נספו בשריפה שפרצה אמש (שני) ברחובות, ביחידת דיור הצמודה לבית הסבים ברחוב ישראל נג'ארה. האב גיא שאער, בן 38, ניסה להציל את ילדיו: אליאב בן 12, אביתר בן 8, אמיתי בן 7, שירה בת 3, ואיתמר בן שנתיים, לאחר שפרצה הדליקה ונלכד גם הוא בלהבות. אם המשפחה, ששהתה מחוץ לדירה, הייתה זו שהזעיקה את הכבאים ועמדה לצדם מחוץ לבניין.

סמוך לשעה 22:00 התקבלה במגן דוד אדום קריאה על שריפה ביחידת דיור, הצמודה לבית פרטי, ועל כמה אנשים הלכודים בדירה. כוחות הצלה רבים הגיעו למקום. דובר מד"א זכי הלר סיפר: "כשנכנסנו גילינו מחזה מחריד: שישה הרוגים, בהם גבר וחמישה ילדים. לצערנו, לא מצאנו ניצולים. מדובר בטרגדיה נוראית של משפחה אחת. קרובי משפחה רבים אשר קיבלו את הבשורה המרה, הגיעו למקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לצערנו, לא מצאנו ניצולים. מדובר בטרגדיה נוראית של משפחה אחת". זירת האירוע, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוותים רבים של טיפול נמרץ הגיעו למקום וכוחות משטרה פתחו בחקירה. דובר שירותי הכיבוי ברחובות, גמליאל פדידה, אמר כי צוותי הכיבוי הצליחו להשתלט לגמרי על הלהבות.

מנכ"ל עיריית רחובות, דורון מילברג, אמר כי מדובר במשפחה חרדית שזה עתה קמה משבעה. לדבריו העירייה נערכת לטפל במשפחה המורחבת. בני המשפחה אינם מוכרים לרווחה.

אב וחמשת ילדיו נספו בשריפה ברחובות. דרור עינב
"מהדיווח שאני קיבלתי באופן אישי מדובר באיש שהוצא מתוך המבנה כשהוא בוער ושעשן יוצא מתוכו"./דרור עינב

מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיפר כי אחד מנפגעי הדליקה "הוצא מתוך המבנה כשהוא בוער ועשן עולה ממנו". האם ובני משפחה נוספים שבאו לזירת האירוע זעקו בבכי והתייפחו מול הבית הבוער, והילדים נמצאו בבית כשהם במיטותיהם.

לפי עדויות, שני ההורים לא היו בבית בזמן שפרצה האש ושהו בבית סמוך. האם, הבחינה בשריפה והאב, ככל הנראה מיהר אל הבית כדי לחלץ את ילדיו ואז נלכד בלהבות. משירותי הכבאות נמסר כי עוד מוקדם לקבוע מה גרם לשריפה.

אב וחמשת ילדיו נספו בשריפה ברחובות. דרור עינב
שכנים מתקהלים מול הבית שעלה באש/דרור עינב
אב וחמשת ילדיו נספו בשריפה ברחובות. דרור עינב
צוותי הצלה וכיבוי מחוץ לבית הבוער/דרור עינב

אריה מנדלסון מ"איחוד הצלה" אמר: "ראיתי גופות, ראיתי אנשים שנשרפו. יהודים שקיפדו את חייהם. עדיין אין השערות לגבי מה שקרה, הכל כאוב מדי כדי להעלות השערות. משפחה שלמה נכחדה". הוא סיפר כי היה בין הראשונים להגיע לזירת האירוע וכי הצוות שלו הוציא מהבית שלושה ילדים עם האבא ואז נודע להם שיש עוד שני ילדים נעדרים, אחד מהם היה מתחת למיטה - "כנראה ניסו לברוח", הסביר.

קצין המבצעים של שירותי הכבאות רחובות, רשף גמליאל פדידה, סיפר כי "צוותי כיבוי, הכוללים שתי ניידות ומנוף, הגיעו למקום - מבנה קרקע חד-קומתי - ופרסו סביבו קווי מים וביצעו בו פעולות כיבוי. לאחר מכן פרצו פנימה, והכל היה אפוף עשן. למעשה, כל הדירה בערה. הכוחות איתרו שש גופות, ושירותי הכיבוי השיגו שליטה מלאה על האש. המקור לשריפה עדיין לא ברור כיוון שכל חלקי הדירה נשרפו. אנחנו חוקרים את נסיבות המקרה".


עוד באותו נושא
שריפה בבית אבות בבני ברק: שלושה נפצעו קשה
מחשש לשיבוש חקירה: הרחקה למנהלי בית האבות שנשרף
ברגע האחרון: תלמידים פונו מאוטובוס בוער בבאר שבע

לפניות לכתבות: מור - mor.shimony@walla.com, ענת - anat.shalev2184@walla.com

עדכון ראשון: 22:24

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully