וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: השריפה ברחובות נגרמה בשל קצר חשמלי

27.3.2012 / 15:07

מבדיקה שערך צוות החקירה של המשטרה ושירותי הכבאות עולה כי השריפה פרצה בשל כשל חשמלי טכני ואין חשד לפלילים. מקור הדליקה הוא ככל הנראה מכשיר חשמלי שנמצא על מזרון

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

השריפה שפרצה אתמול ברחובות נגרמה כתוצאה מכשל חשמלי טכני - כך עולה היום (שלישי) מבדיקה שערך צוות החקירה של משטרת מחוז מרכז ושירותי הכבאות. ההערכה היא שמדובר במטען חשמלי שגרם לדליקה.

חקירת האירוע נמצאת אמנם בשלביה הראשונים, אך לדברי מפקד מחוז המרכז, ניצב בנצי סאו, נפסל החשד כי מדובר בהצתה. בחדר השינה בבית המשפחה נמצאו מספר מכשירי חשמל, ולדברי ניצב סאו, "מקור הדליקה הוא ככל הנראה מכשיר חשמלי אשר נמצא על מזרון בחדר השינה".

מפקד שירותי הכבאות ברחובות, טפסר שמעון גמליאל, אמר לוואלה! חדשות כי ייתכן שמספר כשלים בטיחותיים בדירה הם שהובילו לשריפה. "מדובר במבנה ישן, בן עשרות שנים, אשר התגוררו בו בצפיפות שבע נפשות", הסביר גמליאל. "לצערנו במקום לא הותקן גלאי עשן, דבר שיכול היה להתריע על השריפה".

האש התפשטה מאוד מהר

סמוך לשעה 22:00 אמש התקבלה במגן דוד אדום קריאה על שריפה ביחידת דיור, הצמודה לבית פרטי ברחוב ישראל נג'ארה ברחובות, ועל כמה אנשים הלכודים בדירה. כוחות הצלה רבים הגיעו למקום. דובר מד"א זכי הלר סיפר: "כשנכנסנו גילינו מחזה מחריד: שישה הרוגים, בהם גבר וחמישה ילדים. לצערנו, לא מצאנו ניצולים. מדובר בטרגדיה נוראית של משפחה אחת. קרובי משפחה רבים אשר קיבלו את הבשורה המרה, הגיעו למקום".

בשריפה נספו שישה בני משפחה, אב וחמישה מילדיו. האב, גיא שאער, בן 38, ניסה להציל את ילדיו: אליאב בן 12, אביתר בן 8, אמיתי בן 7, שירה בת 3, ואיתמר בן שנתיים, לאחר שפרצה הדליקה ונלכד גם הוא בלהבות. אם המשפחה, ששהתה מחוץ לדירה, הייתה זו שהזעיקה את הכבאים ועמדה לצדם מחוץ לבניין.

מחקירה ראשונית עולה, כי המבנה שנשרף הוא מבנה לבנים קטן מאוד עם גג מאסבסט. גורמים בשירותי הכבאות הסבירו שהסיבה למהירות הגדולה בה התפשטה האש היא ככל הנראה העובדה כי מדובר במבנה קטן וצפוף עם תכולה רבה. קביעה זו תואמת גם את עדויות השכנים לפיהן האש התפשטה מאוד מהר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
  • עוד באותו נושא:
  • שריפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully