וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השריפה הקטלנית ברחובות: נבדק חשד לרשלנות

החוקרים הגיעו לדירה בה נספו אב וחמשת ילדיו, ואשר התברר כי לא הותקן בה גלאי עשן. "בוחנים אפשרות שהשריפה נגרמה מקצר חשמלי". בצהריים יובאו ששת בני המשפחה למנוחות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ודניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

חקירת השריפה הקטלנית שאירעה אתמול ברחובות, בה נספו אב וחמשת ילדיו, נמשכת גם הבוקר (שלישי). צוות חוקרי שריפות של שירותי הכבאות בעיר הגיעו הבוקר לזירת האירוע בניסיון להבין מה גרם לשריפה.

בשלב זה בוחנים החוקרים שני כיווני חקירה מרכזיים; קצר חשמלי או גוף חימום שגרם לדליקה. לדברי גורמים בשירותי הכבאות, נבחן האם החשמל בבית היה ארעי והביא לקצר שגרם להתלקחות.

מפקד שירותי הכבאות ברחובות, טפסר שמעון גמליאל, סיפר לוואלה! חדשות כי "החקירה עדיין בעיצומה, אנו בודקים את נושא החשמל ובוחנים את האפשרות שהשריפה נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי". "מדובר במבנה ישן, בן עשרות שנים, בו התגוררו שבע נפשות בצפיפות", הוסיף גמליאל, וציין כי במקום לא היה גלאי עשן, "דבר שיכול היה להתריע על שריפה".

לכלל הציבור הוא ממליץ להחזיק בדירה מטף כיבוי, להתקין גלאי עשן בחדרים ולשמור על בטיחות אש, אשר פירושה בדיקה תקופתית של מכשירי החשמל הביתיים בעזרת אנשי מקצוע.

זירת השריפה רחובות תמונות בוקר  מרץ 2012. נמרוד סונדרס
זירת השריפה, הבוקר/נמרוד סונדרס

דובר שירותי הכבאות ברחובות, רשף גמליאל פדידה, סיפר הבוקר לוואלה! חדשות כי בין היתר, נבדק חשד גם לרשלנות. "במקרים שכאלה אנו בודקים בין היתר, כיצד בוצעו חיווטי החשמל בדירה האם הדברים נעשו על פי התקן. האם היתה מעורבות של גופי חימום למיניהם. כל כיווני החקירה נבדקים בשלב הזה".

זירת השריפה רחובות תמונות בוקר  מרץ 2012. נמרוד סונדרס
זירת השריפה רחובות תמונות בוקר מרץ 2012/נמרוד סונדרס

מחקירה ראשונית עולה, כי המבנה שנשרף הוא מבנה לבנים קטן מאוד עם גג מאסבסט. גורמים בשירותי הכבאות הסבירו שהסיבה למהירות הגדולה בה התפשטה האש היא ככל הנראה העובדה כי מדובר במבנה קטן וצפוף עם תכולה רבה. קביעה זו תואמת גם את עדויות השכנים לפיהן האש התפשטה מאוד מהר.

בשריפה נספו חמשת ילדי משפחת שאער, אליאב, אביתר, אמיתי, שירה ואיתמר, בני שנתיים עד 11, ואביהם גיא, שנספה בעת שניסה לחלצם מהבית הבוער. האם אביבית נותרה מחוץ למבנה, ונאלצה לחזות מן הרחוב בזוועה שהתרחשה בין כתלי ביתה.

זירת השריפה רחובות תמונות בוקר  מרץ 2012. נמרוד סונדרס
"במקרים שכאלה אנו בודקים בין היתר, כיצד בוצעו חיווטי החשמל בדירה האם הדברים נעשו על פי התקן"/נמרוד סונדרס

שכניהם של בני המשפחה שחזרו הבוקר את הזוועה. "רצנו לדירה, שברנו את החלונות וניסינו להיכנס פנימה", סיפר עידו קפרא, שכן של המשפחה. "הכל היה מלא עשן סמיך וזה היה מאוחר מדי. הכל קרה בשניות, זה לא משהו שניתן היה למנוע", אמר. לדברי קפרא, הוא מכיר את המשפחה כבר שנים רבות. הוא סיפר, כי אם המשפחה, מורה באולפנת צביה, קמה לפני ימים ספורים משבעה על אחיה שנפטר ממחלה קשה. "מדובר במלח הארץ, משפחה שקטה. כולם פה מלוכדים, וגם בניסיון החילוץ כולם התגייסו". גיא, אבי המשפחה שנספה אמש בשריפה, הועסק כאופטיקאי בנס ציונה. המשפחה לא הייתה מוכרת לרשויות הרווחה בעיר.

ששת בני המשפחה יובאו למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין ברחובות.

עוד על השריפה ברחובות
שכניהם של הנספים ברחובות בכו: "נהרסה משפחה"
אב וחמשת ילדיו נספו בשריפה ביחידת דיור ברחובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully