וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכניהם של הנספים ברחובות בכו: "נהרסה משפחה"

זמן קצר לאחר ששריפה הביאה למותם של חמישה מבני משפחת שאער, התכנסו שכניהם וקרוביהם סביב הבית המפויח ולא הצליחו לעכל את גודל האסון: "לא מאמינים שלא נראה אותם יותר"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ודניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מותם של חמישה מבני משפחת שאער בשריפה שכילתה את יחידת הדיור בה התגוררו ברחובות, עוררה אמש (שני) סערה גדולה בקרב תושבי השכונה. חמשת הילדים הקטנים, אליאב, אביתר, אמיתי, שירה ואיתמר, בני שנתיים עד 11, נשרפו ככל הנראה בשנתם - בעוד האב גיא נספה כשניסה להיכנס לבית ולחלצם. האם אביבית נותרה מחוץ למבנה, ונאלצה לחזות מן הרחוב בזוועה שהתרחשה בין כתלי ביתה.

אב וחמשת ילדיו נספו בשריפה ברחובות. דרור עינב
"מדובר במלח הארץ, משפחה שקטה. כולם פה מלוכדים וגם בניסיון החילוץ כולם התגייסו"/דרור עינב

מתנדב בצוות רחובות של ארגון ?הצלה גוש דן? סיפר כי היה בקירבת מקום בעת שפרצה הדליקה, וכי דקות מעטות לאחר שהגיע לזירה גילה כי הוא מכיר את המשפחה. "את אב המשפחה הכרתי שנים רבות, מדובר באדם שתמיד היה עוזר לכולם. מחפש רק בעזרת חבריו", אמר המתנדב. "קשה לי לדבר בזמן שכזה, ועוד יותר קשה לי לדבר על חברי בלשון עבר".

עידו קפרא, שכן של המשפחה, סיפר כי שהה בחצר ביתו כשלפתע שמע צעקות וניידות חירום. "רצנו לדירה, שברנו את החלונות וניסינו להיכנס פנימה", שחזר קפרא. "הכל היה מלא עשן סמיך וזה היה מאוחר מדי. הכל קרה בשניות, זה לא משהו שניתן היה למנוע", אמר. לדברי קפרא, הוא מכיר את המשפחה כבר שנים רבות. כמו כן סיפר השכן כי אם המשפחה, מורה באולפנת צביה, קמה לפני ימים ספורים משבעה על אחיה שנפטר ממחלה קשה. "מדובר במלח הארץ, משפחה שקטה. כולם פה מלוכדים, וגם בניסיון החילוץ כולם התגייסו". גיא, אבי המשפחה שנספה אמש בשריפה, עבד למחייתו כאופטיקאי בנס ציונה. המשפחה לא הייתה מוכרת לרשויות הרווחה בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכנים ומכרים התאספו סביב ביתם של הסב והסבתא, אשר מתגוררים בסמוך ליחידת הדיור שנשרפה כליל. רבים נכנסו על מנת לנחם את בני המשפחה. "אני לא מאמין שאני לא אראה אותם יותר", התאבל אחד השכנים. "הוא (האב, ע.ש) היה כל כך נחמד". בני המשפחה מיררו בבכי וסירבו להאמין לזוועה. "זה אסון", בכתה אחת השכנות. "זהו, נהרסה משפחה".

גדעון ולימור כהן, שכניהם של בני משפחת שאער, סיפרו כי שמעו את צעקותיה של האם ויצאו לרחוב. "האם קראה לבעלה וצעקה שהוא לא עונה לה. בשלב מסוים היא התחילה להתפלל", סיפרו. "ניסינו לבדוק אפשרות להיכנס פנימה, אבל אי אפשר היה להיכנס. הכל עלה באש תוך שניות. התקרה התחילה לקרוס ושמענו פיצוצים שנגרמו כתוצאה ממכשירים שהיו בתוך הבית ונדלקו. בשלב מסוים האם אחזה בחבלי הכביסה וצעקה הצילו - אבל אי אפשר היה לעשות כלום".

לקריאה נוספת:
אב וחמשת ילדיו נספו בשריפה ביחידת דיור ברחובות
שריפה בבית אבות בבני ברק: שלושה נפצעו קשה
ברגע האחרון: תלמידים פונו מאוטובוס בוער בבאר שבע

לפניה לכתבות: מור - mor.shimony@walla.com, ענת - anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully