וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי חדשות - יום שבת 24.03.2012 / א ניסן התשע"ב

00:04

המחלצים הגיעו אל המטייל במדבר יהודה - וקבעו מותו

רמי שני

בסיומה של דרמה שנערכה זמן רב, בהן פעלו כוחות מיחידות החילוץ עין גדי לחלץ מטייל שנפל אתמול (שישי) במהלך טיול בנחל סלוודורה בצפון מדבר יהודה - הצליחו הכוחות להגיע אל המטייל, אך נאלצו לקבוע את מותו. מצבו של המטייל, כפי הידוע, היה אנוש לאחר שנפל בעומק המפל מגובה של 90 מטרים.

בגלל תנאי השטח, כאמור, התקשו המחלצים להגיע אל המטייל, ובמשך שעות ארוכות לא הצליח אף אחד להגיע למקום אליו נפל. טרם התבררו נסיבות הנפילה. לצד זאת חולצו שתי מטיילות נוספות שהיו עם המטייל שנפל. מתנדבי יחידות החילוץ מגילות ועין גדי הצליחו בשבת בשעת לילה מאוחרת להוציא את גופתו של המטייל. הגופה הועברה לבדיקה במכון לרפואה משפטית. המתנדבים פעלו במשך מספר שעות כדי לצאת בעצמם מהנחל.

נחל סלוודורה הוא ערוץ קצר, אך עמוק מאוד. מדובר בעצם במפל, היורד בנקיק פתוח מגובה של 300 מטרים ונשפך אל מדבר יהודה. אנשי חילוץ העריכו כי לא מדובר בנפילה מראש המפל, אלא בנקודה אחרת של המסלול. האזור הוא קשה לגישה וההערכה היא כי המחלצים יסתייעו במסוק, כדי להוציא את האיש מהנחל והעברתו לטיפול רפואי.

לפני כשבוע, תלמיד תיכון מהגליל, שהיה בטיול שנתי במדבר יהודה, מעד לנקיק עמוק ונפצע באורח קשה. נער, בן 17, טייל עם כיתתו ועם יתר בני השכבה במסלול באזור נחל פרס. ככל הנראה, כשהגיעה הקבוצה למסלול היורד לנחל תחמס, דרומית לכביש היורד לצומת הערבה, הנער החליק ונפל לנקיק. אנשי סגל בית הספר ומלווים שהצטרפו לטיול מסרו הודעה לחדר המצב של משרד החינוך, ובמקביל הוזעקו למקום מחלצים מיחידת הערבה.

עוד באותו נושא:
בן 17 נפל במהלך טיול שנתי במדבר יהודה, מצבו קשה
חולץ מטייל בן 40 שנפל מגובה 8 מ' במדבר יהודה

(עדכון ראשון: 21:00)

  • עוד באותו נושא:
  • חילוץ
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully