וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 17 נפל במהלך טיול שנתי במדבר יהודה, מצבו קשה

רמי שני

15.3.2012 / 16:40

תלמיד תיכון סייר עם כיתתו בנחל תחמס, ומסיבה לא ברור מעד לתהום בעומק 15 מטרים. מחלצים שהוזעקו למקום איתרו אותו במצב קשה, והזעיקו את יחידת הפינוי של חיל האוויר

תלמיד תיכון מהגליל, שהיה בטיול שנתי במדבר יהודה, מעד הבוקר (חמישי) לנקיק עמוק ונפצע באורח קשה.

הנער, בן 17, טייל עם כיתתו ועם יתר בני השכבה במסלול באזור נחל פרס. ככל הנראה, כשהגיעה הקבוצה למסלול היורד לנחל תחמס, דרומית לכביש היורד לצומת הערבה, הנער החליק ונפל לנקיק. אנשי סגל בית הספר ומלווים שהצטרפו לטיול מסרו הודעה לחדר המצב של משרד החינוך, ובמקביל הוזעקו למקום מחלצים מיחידת הערבה.

"הבנו שהמקום שאליו נפל הנער הוא בעייתי בגישה לכלי רכב", סיפר אורי לב, סגן מפקד יחידת החילוץ. "לכן, הזעקנו מסוק של יחידת החילוץ 669". לדברי לב, צוותי החילוץ הבחינו כי הנער איבד את הכרתו. מתנדבי היחידה הצליחו להגיע אל הנער, ואחרי שבדקו את מצבו, קבעו כי אין ברירה אלא לפנות אותו במסוק לבית החולים. צוות של יחידה 669 רתם את הנער לאלונקה והעלה אותו למסוק, שם בוצעו בו פעולות לייצוב מצבו. הוא הוסק לבית החולים סורוקה, ומבית החולים נמסר כי הנער נפגע בראשו וסובל מפגיעה רב מערכתית.

נחל תחמס הוא אחד הערוצים המובילים לים המלח. בנחל יש קטעים דמויי-קניון, המגבילים את המטיילים בו בקצב ההליכה בשל הקושי לרדת בהם. עם זאת, האזור פופולרי יחסית בקרב מטיילים והדרכים בו מסומנות בצורה ברורה. אזור הנחל בנוי אדמה קשה וסלעים, ובאזור החבירה שלו לנחל פרס יש בו גבי מים. בעקבות הגשמים הרבים שירדו בנגב בחודש האחרון, רבים מהם נותרו מלאים.

עוד בנושא
מטייל בן 40 נפל מגובה 8 מ' במדבר יהודה - וניצל
צפו בתמונות: תייר טיפס למצדה, חש בלבו - וחולץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום אינו נגיש לכלי רכב והמחלצים נאלצו להזעיק את חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully