וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה ישראלית באירן תוביל למות מאות אמריקאים"

גורמים אמריקאים רשמיים אמרו כי ארה"ב קיימה "משחק מלחמה" חשאי לבדיקת יכולות הצבא במידה וייאלץ להיגרר למלחמה אזורית כוללת, אך הדגישו: לא התקיים כ"חזרה גנרלית" למתקפה

"משחקי מלחמה" חשאיים התקיימו בחודש האחרון בארצות הברית, זאת כדי להעריך את יכולות התגובה של צבא ארה"ב לאחר מתקפה ישראלית אפשרית באירן, כך דווח הלילה (שלישי) בעיתון ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, ההדמיות התבצעו לאור ההערכה כי במידה וישראל תתקוף באירן, הדבר יוביל למלחמה אזורית כוללת שיכולה לגרור גם את ארה"ב לתוכה ועשויה להביא למותם של מאות אמריקאים, כך על פי גורמים אמריקאים רשמיים.

נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ון סי סטניס" מסיירת במיצרי הורמוז, בפתח המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
על פי התרחיש, ארה"ב נוכחה לדעת שהיא נגררה לתוך הקונפליקט, זאת לאחר שטילים אירניים פגעו בספינת מלחמה של הצי האמריקאי במפרץ הפרסי, פגיעה אשר הביאה כביכול למותם של 200 חיילים אמריקאים. נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי/רויטרס

יחד עם זאת, הגורמים הדגישו כי "משחקי המלחמה" הללו לא נערכו כ"חזרה גנרלית" לפעולה צבאית אמריקאית באירן. כמו כן ציינו כי התרגילים עוררו חשש בקרב האמונים על תכנונם, כי לא יהיה ניתן למנוע התערבות אמריקאית במידה ותחול הסלמה בהתמודדות מול אירן.

"לתקיפה ישראלית באירן השלכות בלתי צפויות"

התוצאות של אותן הדמיות היו בעייתיות במיוחד עבור הגנרל ג'יימס מטיס, המפקד על כל הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, במפרץ הפרסי ובדרום מערב אסיה, כך על פי הגורמים שהיו חלק מהתרגילים הללו או עודכנו בתוצאותיהם והסכימו למסור פרטים בעילום שם בלבד לאור ההיבט המסווג של הדברים. בזמן התרגיל, אמרו הגורמים, הגנרל מטיס התריע כי תקיפה ישראלית באירן תוביל להשלכות נוראיות באזור כולו, ותשפיע באופן זה גם על הכוחות האמריקאים המוצבים באזור.

תרחיש המלחמה בו "שיחקו" במשך שבועיים, נקרא "מבט פנימי", ועל פיו ארה"ב נוכחה לדעת שהיא נגררה לתוך העימות, זאת לאחר שטילים אירניים פגעו כביכול בספינת מלחמה של הצי האמריקאי במפרץ הפרסי, פגיעה אשר הביאה על פי "עלילת התרחיש" למותם של 200 חיילים אמריקאים. בהתאם לתרחיש, אמרו הגורמים, נאלצה ארה"ב לתקוף את מתקני הגרעין של אירן.

התרגיל נועד למעשה כדי לבחון את התיאום הצבאי בין כל הגורמים המעורבים, וכן את התקשורת והתיאום בין צוותי הפנטגון שיושבים במטה שבטמפה, פלורידה, לבין המפקדה הקדמית שתופעל במפרץ הפרסי במידה ותרחיש כזה אכן יתקיים. בסופו של דבר, אמרו הגורמים, "משחק המלחמה" חיזק בקרב גורמים צבאיים את התחושה שבמידה וישראל תתקוף את אירן, ואירן תשיב במתקפת נגד, יהיו לכך השלכות בלתי צפויות ובלתי ניתנות לשליטה.

עוד באותו נושא:
ברק על אירן: "העולם מבין כי ישראל אחראית לגורלה"
אחמדינג'ד: "ישראל היא גידול סרטני שיש להסיר"
משעל: "ישראל משתמשת בעזה כשפן נסיונות לקראת אירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully