וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "ישראל משתמשת בעזה כשפן נסיונות לקראת אירן"

בכיר חמאס, המבקר בטורקיה, התייחס לסבב האלימות בדרום, ואמר כי הירי של הארגונים הפלסטינים היה בבחינת "הגנה עצמית". "ישראל בודקת את טיליה בשל המתיחות עם אירן"

"נמשיך לפעול נגד ישראל במישור הפוליטי, הדיפלומטי והתקשורתי" – כך אמר היום (ראשון) ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, במהלך ביקורו באנקרה. "נעשה כל שניתן כדי לגייס כמה שיותר תמיכה בינלאומית במאבקנו בישראל". בכיר חמאס ביקר בסוף השבוע בטורקיה, ונפגש עם ראשי הממשל, בהם ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, והנשיא עבדוללה גול. במהלך הביקור, קרא משעל לאחדות פנים-פלסטינית, ואמר כי האיחוד עם פתח הינו הכרחי לטובת המאבק בכיבוש הישראלי.

באשר לסבב האלימות האחרון בדרום, אמר משעל כי הירי הרקטי לעבר ישראל היה בבחינת "הגנה עצמית", והדגיש כי הירי הפלסטיני יצא לפועל רק לאחר ההתקפה הישראלית. הוא אמר שישראל משתמשת ברצועת עזה כ"שפן נסיונות", לצורך בחינת יכולות הטילים שלה, בשל המתיחות בינה לבין אירן.

פגישה בין רג'פ טייפ ארדואן לחאלד משעל באנקרה, טורקיה 16 מרץ 2012. רויטרס
ייאבק בישראל במישור הדיפלומטי והמדיני? משעל עם ארדואן/רויטרס

"אנחנו רוצים לפתוח דף חדש", אמר משעל בראיון לסוכנות הידיעות הרשמית למחצה "אנטוליה", והוסיף: "אנחנו חושבים שהצלחנו ליצור אווירה חיובית. שלום הוא הכרחי בינינו. אני רוצה לשלוח מסר לכל הפלסטינים שגרים בפלסטין ומחוץ לה – עלינו להתפשר על עמדותיו האישיות והמדיניות, למען המטרה הפלסטינית". משעל גם חלק שבחים למעורבות הטורקית במאמצי הפיוס הפלסטיניים, ואמר כי חמאס קשר את גורלו בזה של טורקיה.

"אירן שיחדה בכירי חמאס כדי לסכל הפיוס"

למרות המילים החיוביות, לא ברור אם הפיוס עם פתח אכן בדרך. אמש האשים עזאם אל-אחמד, בכיר בפתח, את אירן בסיכול הסכם הפיוס הפנים פלסטיני בין פתח לחמאס. בראיון שהעניק לעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" אמר כי אירן "מימנה בכירים בחמאס ברצועת עזה בתמורה לכך שיכשילו את הפיוס הפלסטיני". לדבריו, לאור כל זאת נכנסו שיחות הפיוס "לשלב של קיפאון".

עוד אמר הבכיר כי העניינים בין פתח לחמאס החלו להסתבך בעיקר לאחר ביקורו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, באירן. "נראה כי אירן הסיתה את הניה נגד הסכם הפיוס, וזאת למרות שבכירי חמאס קראו לו לא לבקר שם. זה מוכיח שאירן מילאה תפקיד שלילי בכל הנוגע לפיוס. גילינו שהיא העבירה סיוע כלכלי גדול להניה ולממשלתו ולמעשה העבירה לו מסר – 'המשיכו בפילוג ובתמורה נעניק לכם כסף'".

עוד בנושא
בכיר בפתח: אירן שיחדה בכירי חמאס כדי לסכל הפיוס
משעל וארדואן נפגשו: דנו על ההתפתחויות באזור
טורקיה: חאלד משעל בא לביקור פתע וייפגש עם ארדואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully