וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח: אירן שיחדה בכירי חמאס כדי לסכל הפיוס

ניר יהב

18.3.2012 / 0:41

עזאם אל-אחמד, בכיר בתנועתו של אבו מאזן, הטיל על אירן את האחריות לסיכול הסכם הפיוס הפנים פלסטיני. לדבריו, "אירן הסיתה את הניה והעבירה לו כסף רב בתמורה להמשך הפילוג"

עזאם אל-אחמד, בכיר בפתח, האשים אמש (שבת) את אירן בסיכול הסכם הפיוס הפנים פלסטיני בין פתח לחמאס. בראיון שהעניק לעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" אמר כי אירן "מימנה בכירים בחמאס ברצועת עזה בתמורה לכך שיכשילו את הפיוס הפלסטיני". לדבריו, לאור כל זאת נכנסו שיחות הפיוס "לשלב של קיפאון".

עוד אמר הבכיר כי העניינים בין פתח לחמאס החלו להסתבך בעיקר לאחר ביקורו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, באירן. "נראה כי אירן הסיתה את הניה נגד הסכם הפיוס, וזאת למרות שבכירי חמאס קראו לו לא לבקר שם. זה מוכיח שאירן מילאה תפקיד שלילי בכל הנוגע לפיוס. גילינו שהיא העבירה סיוע כלכלי גדול להניה ולממשלתו ולמעשה העבירה לו מסר – 'המשיכו בפילוג ובתמורה נעניק לכם כסף'".

מנהיג אירן עלי חמינאי מארח את ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, 12 בפברואר 2012. הטוויטר הרשמי של עלי חמינאי, ספק 500
"נראה כי אירן הסיתה את הניה נגד הסכם הפיוס, וזאת למרות שבכירי חמאס קראו לו לא לבקר שם. זה מוכיח שאירן מילאה תפקיד שלילי בכל הנוגע לפיוס". הניה ועלי חמינאי/ספק 500, הטוויטר הרשמי של עלי חמינאי

לפני כחודש וחצי ביקר הניה באירן והתקבל שם בכבוד מלכים. בין השאר הוא נפגש עם הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, וכן עם מנהיגה העליון של אירן, האייתולה עלי חמינאי, ודן עימם ביחסים בין אירן לחמאס. ביקורו עורר ביקורת בקרב גורמים בחמאס שסבורים כי לאור התמורות במזרח התיכון, על הארגון הפלסטיני להתנתק מאירן ולהתקרב למדינות כמו מצרים, קטאר וירדן. קו מתון זה מובל על ידי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

"הקמת ממשלת המעבר נמצאת בשלבים האחרונים"

לפני כחודש נפגשו בפעם השלישית תוך שבועות ספורים, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ודנו ביישום הסכם הפיוס שחתמו בקטאר כשבועיים קודם לכן. פגישתם של השניים, שנערכה בקהיר, ארכה שעתיים ובמהלכה דנו בהקמת ממשלת האחדות הלאומית שבראשה יעמוד על פי ההסכם אבו מאזן. בתום הפגישה, אמר אבו מאזן: "התחלנו בדרך הנכונה ואנו ממשיכים בדרך הנכונה". משעל הוסיף כי האווירה בפגישה הייתה טובה וכי הם ממשיכים באותה דרך.

אבו מאזן ומשעל לא מסרו לתקשורת פרטים בנוגע למה שסוכם במהלך הפגישה, אולם אם מדבריו של דובר ממשלת חמאס בעזה, טאהר א-נונו, עלה כי ממשלת האחדות בראשות אבו מאזן צפויה לקום בהקדם. "הקמת ממשלת המעבר בראשות אבו מאזן נמצאת בשלבים האחרונים, בעיקר לאחר פגישת אבו מאזן-משעל", ציין הדובר, ואישר כי אבו מאזן ומשעל דנו ביישום ההסכם שנחתם לפני כן בקטאר, אך הבהיר כי עדיין מוקדם מכדי לדבר על שמות השרים שיכהנו בממשלת האחדות.

משעל ואבו מאזן סיכמו בפגישתם השנייה שהתקיימה בקטאר על מינויו של אבו מאזן לתפקיד ראש הממשלה הזמנית שתקום. חברי הממשלה צפויים להיות טכנוקרטים וחסרי השתייכות פוליטית. לאחר פרסום דבר ההסכם, גברו הקולות בחמאס שהביעו מחאה על מינויו של אבו מאזן לראש ממשלת האחדות הפלסטינית, שתפקידה יהיה להכין את הבחירות הכלליות לפרלמנט ולנשיאות. רבים טענו כי הדבר נעשה ללא התייעצות עמם, ורמזו כי הם חוששים שייפגעו כתוצאה מהסכם זה.

עוד באותו נושא:
אבו מאזן נועד עם משעל בקהיר: "אנו בדרך הנכונה"
דיווח: בחמאס "רותחים" על ההסכם עם אבו מאזן
הסכם היסטורי: ממשלת אחדות פלסטינית, אבו מאזן בראש

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully