וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: חאלד משעל בא לביקור פתע וייפגש עם ארדואן

ראש הלשכה המדינית של חמאס הגיע במפתיע לאנקרה עם פמלייה של בכירי הארגון ויפגש גם עם שר החוץ דוואט אולו. אמש נפגש מחמוד א-זהאר עם שר החוץ האירני, ששיבח את "ההתנגדות"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בא לביקור פתע באנקרה, וצפוי להיפגש בצהריים (שישי) עם ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן. סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה מדווחת כי למשעל נקבעה פגישה נוספת עם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, בה ידונו "התפתחויות שונות במזרח התיכון". במקביל, נועד אמש באירן בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, עם שר החוץ האירני עלי אכבר סאלחי, ששיבח באוזניו את ההתנגדות הפלסטינית לישראל.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. רויטרס
מחפש בית חדש בטורקיה? חאלד משעל/רויטרס

לפי הדיווח, למשעל מתלווים לטורקיה בכירים נוספים בחמאס, בהם מוסא אבו-מרזוק ומחזיק תיק האסירים בארגון, סאלח אל-עארורי. מקור בלשכתו של ארדואן אמר כי הפגישה עם משעל אינה מופיעה בסדר יומו של ראש הממשלה הטורקי וכי לכתבים לא נמסרה הודעה לגביה.

עם ההסתלקות מסוריה, משעל מחפש מקום לקבוע בו לשכה

עם הסתלקותם של בכירי חמאס מסוריה בשל מלחמת האזרחים המתחוללת במדינה, נפוצו דיווחים לפיהם משעל מבקש להקים משרדים חדשים בטורקיה. סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינץ', צוטט בסוף חודש ינואר באומרו כי "אין זה בא בחשבון שחמאס יקים לשכה בשטח טורקיה".

בסוף חודש ינואר, ביקר משעל בירדן, ביקור ראשון מאז שהנהגת חמאס גורשה מהמדינה ב-1999, ואחרי ששרד בה ניסיון חיסול ישראלי ב-1997. לביקור נלוו דיווחים כי הרשויות בסוריה עצרו את בתו של משעל, פאטמה, בחשד לשחיתות, ופרסומים לפיהם הוא ביקש מהמלך עבדאללה להקים לשכה בעמאן.

עוד בנושא
ארדואן: "נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו"ם"
ארדואן: עיתון שדיווח כי אני גוסס הוציא את דיבתי
טורקיה: שוב פיגוע ליד משרדי ארדואן, פצוע קל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully