פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ארדואן: עיתון שדיווח כי אני גוסס הוציא את דיבתי

      ראש ממשלת טורקיה תובע פיצויים מעורך עיתון שדיווח כי נותרו לו עוד שנתיים לחיות ופרסם מאמר פוגעני, לכאורה. עורכי דינו של ארדואן דורשים 30 אלף לירות טורקיות כפיצוי

      ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הגיש בסוף השבוע תביעה נגד יומון טורקי, בטענה כי עורכו הראשי הוציא את דיבתו והפר את זכותו לפרטיות. בפנייה לפרקליטות המחוזית באנקרה, טען ראש הממשלה הטורקי כי העורך הראשי של העיתון "טראף" פרסם דיווח שקרי, לפיו נותרו לו שנתיים בלבד לחיות, וכי מאמר שנכתב בו נוסח בצורה מזלזלת. כתב ההגנה טרם התקבל.

      עורכי דינו של ארדואן, מועמר קמאלוגלו ובורחאנתין סוונצ'אן, תובעים מהעורך הראשי של העיתון, אחמט אטלאן, 30 אלף לירות טורקיות, סכום הנאמד בכמעט 65 אלף שקלים. לדברי עורכי הדין, אטלאן פרסם מאמר ובו עלבונות נגד ארדואן - "דברים שלא נועדו להעביר ביקורת, אלא להשפיל... הוא כינה את ארדואן שחצן, בור ואדיש".

      טענות אלה מצטרפות לתביעה שהגישו עורכי הדין נגד העיתון יומיים קודם לכן. "טראף" פרסם בעמוד השער שלו מסמכים מאתר ויקיליקס, שדלפו אליו מחברת המחקר והמודיעין האמריקנית סטראטפור. מההתכתבות שפורסמה בעיתון, עולה כי יתכן שארדואן חולה בסרטן חשוך מרפא, וכי נותרו לו שנתיים לחיות לכל היותר.

      בנאום בפני מפלגתו, הכחיש ארדואן את הדיווח, ואמר כי "רק אלוהים קובע את אורך החיים. זו תעוזה וחוצפה להאמין בשמועות, ולקבוע לפיהן את אורך ימיו של הזולת". לדבריו, "מי שמפרסם שמועות מסוג זה בעמוד השער שלו חוטא בחוצפה".

      העיתון משתף פעולה עם אתר ויקיליקס ומקבל ממנו מסמכים לפני שהם מועלים לאתר ההדלפות. בעבר דיווח "טראף" כי יועציו של ארדואן העבירו מידע לחברת המודיעין סטראטפור. גם בשנה שעברה תבע ארדואן את אותו עיתונאי, עורך העיתון, בטענה כי הוציא את דיבתו. התביעה נסובה אז סביב ניסוח מאמר, שטען כי ארדואן הקצין את עמדותיו. בסופו של דבר, נסוג בו ראש הממשלה הטורקי מכתב התביעה.

      עוד על ראש ממשלת טורקיה:
      מסמכי ויקיליקס: "ארדואן רצה להתנתק מישראל"
      TIME: ארדואן האיש האהוב וגם השנוא ב-2011
      ארדואן עבר בהצלחה ניתוח בבטנו: "מצבו טוב"