וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשי TIME: ארדואן האיש האהוב וגם השנוא של 2011

123 אלף מגולשי המגזין הנחשב בחרו בראש ממשלת טורקיה כאיש המשפיע בעולם השנה - אבל 180 אלף מהם גם אמרו כי הוא האחרון שראוי לתואר. ובצמרת איזו מהרשימות כיכבו אובמה וג'ובס?

אפשר לשנוא אותו, כנראה שגם אפשר לאהוב אותו, אבל אי אפשר להיות אדיש כלפיו: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הוא איש השנה של גולשי האינטרנט של המגזין החשוב TIME. "הוא הצליח להפוך את טורקיה לכלכלה הצומחת בקצב השני הכי מהיר בעולם, ולמרות שהוא אינו ערבי – הוא המנהיג האהוב ביותר בעולם הערבי", נכתב הלילה (שני) בהודעה על זכייתו של ארדואן. 122,928 מגולשי אתר האינטרנט בחרו בארדואן כאיש המשפיע ביותר ב-2011. ומי הגיע למקום השני? הסופרסטאר של ברצלונה ואחד מגדולי הכדורגלנים של דורו – ליאו מסי.

אם יש נתון אחד מרשים עוד יותר מכמות האוהדים אותו – הוא כמות השונאים אותו. למעלה מ-180,000 משתתפים בסקר סימנו "לא", בשאלה האם ארדואן ראוי לתואר. מי עוד בפופולרים? מייסד "אפל" שהלך לעולמו השנה, סטיב ג'ובס, דורג במקום החמישי, צוות "אריות הים" שחיסל את מנהיג "אל-קאעדה" אוסמה בן לאדן דורג במקום השמיני, ובצמרת נמצאת גם חברת הקונגרס מאריזונה שכמעט-ונהרגה בשנה שעברה, גבי גיפורדס. בין הלא-פופולריים ניתן למצוא את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ואת ראש ממשלת איטליה עד לאחרונה, סילביו ברלוסקוני. עבור האחרון נדמה כי זו האחרונה שבצרות שלו, לאחר שנאלץ לוותר על כסאו בשל המשבר הכלכלי, ושנגדו עומדים משפטים בגין עבירות מין.

הניתוח בבטן עבר בהצלחה

ארדואן מכהן כראש ממשלת טורקיה מאז 2003, ובאחרונה החל את הקדנציה השלישית שלו, לאחר שמפלגת "הצדק והיפתוח" בהנהגתו זכתה בניצחון סוחף בבחירות שנערכו במאי. הקדנציה שלו התאפיינה, בין היתר, בדרדור היחסים בין אנקרה לירושלים, ששיאה הגיעה בהשתלטות כוח השייטת על ספינת המאווי-מרמרה, שהכילה פעילים שביקשו להגיע לרצועת עזה ולהפר את הסגר הימי עליה. בתום קרב אלים בין הצדדים נהרגו תשעה פעילים, ובעקבות סירובה של ישראל להתנצל, החליטה טורקיה לגרש את השגריר הישראלי משטחה. אך ישראל לא היתה הזירה הבינלאומית היחידה בה התערב ארדואן: גם במהומות בסוריה ובמלחמת האזרחים בלוב נקטה טורקיה בהנהגתו במדיניות אקטיבית, ועם הראשונה הדברים כבר ממש גלשו לאיומי מלחמה.

לפני כשבועיים עבר ארדואן בן ה-57 ניתוח לפרוסקופי במערכת העיכול, שעבר בהצלחה. "הוא בבריאות טובה", נמסר בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה באנקרה, "ובקרוב יוכל להמשיך למלא את תפקידו במלואו, לאחר תקופת מנוחה שעליה יעצו רופאיו". ההודעה לא כללה פרטים נוספים על המחלה או המצב הרפואי שהצריך את הניתוח, על סוג הניתוח או על משך זמן ההתאוששות הצפוי.

עוד בנושא
ארדואן עבר בהצלחה ניתוח בבטנו: ”מצבו טוב”
ארדואן התנצל על הרג 14,000 כורדים בשנות ה-30
ארדואן בהתקפה חסרת תקדים על אסד: ”ניזון מדם”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully