וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על אירן: "העולם מבין כי ישראל אחראית לגורלה"

פנחס וולף

19.3.2012 / 13:05

בדיון בוועדת החוץ והביטחון רמז שר הביטחון על אפשרות של תקיפה ישראלית באירן. מופז נזף בו על הפטפטת: "אתה וראש הממשלה נוהגים בחוסר אחריות מעל במות תקשורתיות"

"שנת 2012 הינה שנה חשובה בהתמודדות עם איום התגרענותה הצבאית של אירן", כך אמר היום (שני) שר הביטחון אהוד ברק בהופעה בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בהתייחסו לסנקציות הכלכליות האחרונות של חברת Swift אמר ברק: "מדובר בצעד בכיוון הנכון ועדיין, העולם חייב לפעול להחריפן עוד יותר ובהקדם על מנת לבחון האם ניתן להגיע למצב בו הסנקציות יביאו להשגת המטרה של עצירת התכנית הגרעינית".

ברק המשיך באותו הקו שהתווה ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בכנסת בשבוע שעבר, כשרמז על כוונותיה של ישראל. "מומחים רבים בעולם מעריכים שתוצאת הימנעות מפעולה תהיה בהכרח אירן גרעינית וכי התמודדות עם אירן גרעינית תהיה יותר מסובכת, יותר מסוכנת ויותר יקרה בדמים, תרתי משמע, מאשר עצירתה היום", הוא ציין בפני חברי הוועדה. "בעולם, כולל הממשל הנוכחי בארה"ב, מבינים ומקבלים העובדה שישראל רואה בהכרח את האיום אחרת מהם וכי בסופו של דבר ישראל היא האחראית לקבלת החלטות הנוגעות לעתידה, ביטחונה וגורלה", הוסיף ברק.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז (קדימה) נזף בברק על ה"פטפטת" בנושא אירן. "אתה וראש הממשלה נוהגים בחוסר אחריות מעל במות תקשורתיות", אמר לו. "הערכות ראש המוסד שונות ממה שאתם מציגים. בגללכם מנתחים בעיתונים היום את מסלולי הטיסה. זהו חוסר אחריות. תעצרו כבר את הפטפטת". בתגובה לדברי ברק על תקציב הביטחון, אמר מופז: "אני לא רוצה להיות הגננת שלך, של ראש הממשלה ושל שר האוצר. אתם צריכים לקבוע תקציב לצבא על פי תכנית רב שנתית. מה הבעיה לתת תקציב מאושר לצבא? לא ייתכן שצה"ל עובד ללא תכנית רב שנתית".

"חוק טל לא הוביל לשינוי הנדרש"

הוועדה דנה גם בחוק טל שתוקפו יפוג באוגוסט הקרוב, על פי החלטת בג"ץ. סיעות הכנסת השונות החלו מאז ההחלטה במירוץ חקיקה בנושא הגיוס לצה"ל. ברק, שהחל בדיונים בנושא עוד לפני החלטת בג"ץ, סקר בפני חברי הוועדה את עיקרי הצעת החוק אותה מערכת הביטחון מגבשת בימים אלו. "חוק טל לא עמד בציפיות", אמר, "החוק לא שינה את המצב מיסודו ולא הוביל לשינוי הנדרש בכל הקשור לשוויון בנטל ולהגדלת מעגל המשתתפים בחובות האזרחיות".

ברק מציע כי צה"ל יקבל עדיפות בבחירת האנשים המתאימים לגיוס ובתגמול החיילים, בין היתר באמצעות סיוע שיקל עליהם לרכוש השכלה גבוהה שתהווה להגדרתו, "כניסה ברגל ימין לחיים האזרחיים". כמו כן ההצעה מבקשת לקבוע מכסה של 2,000-3,000 תלמידי ישיבה שנחשבים "עילויים" כבעלי פטור משירות צבאי, וכל היתר ישתלבו בשירות אזרחי.

ערים למצב בסוריה

המציאות בסוריה עלתה גם היא בסקירה של ברק. "משטר אסד נמצא בתהליך מתמשך של דימום והיחלשות", אמר בהתייחסו להתרחשויות האחרונות בשכנה הצפונית. "נפילת המשטר תהווה מכה קשה לציר הרדיקלי ואובדן נקודת אחיזה משמעותית באזור. אנו עוקבים בדריכות אחר הנעשה בסוריה בדגש על כל ניסיון להעברת אמצעי לחימה מפרי איזון ושומרים לעצמנו את הזכות להגן על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".

"תהליכים המתרחשים בסוריה מגבירים אף הם את ממד אי הוודאות והצורך להיערך לכל תרחיש אפשרי. מה שמתרחש בסוריה הוא טבח של אזרחים בידי השלטון - מעשה הראוי להוקעה מוסרית ולצעדים בולמים מצד הקהילה הערבית והבינלאומית". ברק התייחס גם לחיזבאללה ואמר כי הארגון "ינסה לממש את המגמה שלו להוציא לפועל פיגועים נגד יעדים ישראלים בחו"ל. בכל מתאר של הסלמה, לא נהסס לפגוע בתשתיות הלאומיות הלבנוניות במלוא העוצמה".

עוד באותו נושא:
המוסד חולק על נתניהו? "אירן טרם החליטה אם לפתח פצצה"
מהלומה לאירן: לא תוכל עוד להעביר כספים בעולם
"פעילות צה"ל עלולה להיפגע בשל אילוצי תקציב"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully