וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פרס מברך "שנה טובה" את אזרחי אירן בפרסית

הנשיא התראיין ל"קול ישראל בפרסית" לרגל ראש השנה באירן: "מאחל לעם האירני חג אמיתי ושמח, שיטעמו טעם של חופש ושל כבוד האדם". פרס גם סיפר על זכרונותיו מביקורו במדינה

מערכת וואלה!

נשיא המדינה שמעון פרס הקליט היום (שני) ברכה בפרסית הממוענת לעם האירני לרגל ראש השנה הפרסי – הנורוז – שחל מחר. "אזרחי אירן היקרים, בכל מקום שת?מצאו, חג נורוז שמח", אמר הנשיא בראיון לתחנת "קול ישראל בפרסית", שמואזנת ברחבי אירן. "אני מאחל לעם האירני חג אמיתי ושמח, שיוכלו לטעום טעם של חופש, טעם של כבוד וכבוד האדם".

"לפעמים אני שואל את עצמי כיצד עם כה תרבותי, עם היסטוריה כה מפוארת מרשה לקבוצה כל כך קיצונית, עיוורת ואחוזת שנאה להמיט בושה על המורשת ההיסטורית שלו", אמר פרס והמשיך בפנייה ישירה לאזרחי אירן: "עוד לא מאוחר לשנות את המשטר המושחת ולחזור למורשת הפרסית המפוארת שהייתה לכם. כיצד העם מאפשר למשטר לעורר פחד, לגזול חירותם של אנשים ולזעזע את הדור הצעיר שמחפש את דרכו החוצה מאירן הדיקטטורית? אירן שפעם הייתה אהובה בעיני הרבה ארצות בעולם, מקוממת היום את כל העולם כנגדה".

במהלך הברכה המוקלטת התייחס נשיא המדינה לעוני השורר באירן: "כשילד קם בבוקר, בכל העולם, וגם באירן יש לאפשר לו ארוחת בוקר. המשטר האירני משקיע את כל כספו בגרעין ומפקיר את העם להתבוסס בעוניו וברעב. אורניום מועשר לא יוכל להזין את הרעבים באירן". בסופו של הראיון העלה פרס זיכרונות מביקורו באירן, בתקופה שהקשר הדיפלומטי בין המדינות פרח.

עוד באותו נושא:
פרס: גם אם תהיה תקיפה, אסור לקיים דיון ציבורי בנושא
האירנים נאנקים תחת הסנקציות: "המחירים חונקים"
פרס השיק עמוד בפייסבוק: "אירן - קטסטרופה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully