וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס השיק עמוד בפייסבוק: "אירן - קטסטרופה"

באירוע חגיגי במשרדי החברה, החמיא נשיא המדינה למייסד הרשת החברתית וענה לשאלות גולשים. "פייסבוק פוקח את עיניהם של תושבי העולם", אמר

במסגרת ביקורו בארצות הברית התארח הערב (שלישי) נשיא המדינה, שמעון פרס, במטה פייסבוק העולמי בעמק הסיליקון שבקליפורניה. יומיים בלבד לאחר שנאם בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, התפנה הנשיא לקיים מסיבת עיתונאים מיוחדת ב-Facebook Live, בהנחיית שריל סנדברג, מספר 2 בפייסבוק, במסגרתה ענה פרס בשידור חי לגולשים ברחבי העולם.

כשנשאל הנשיא על הרשת החברתית, ענה כי "הדבר הנהדר ברשת החברתית פייסבוק, זו לא הטכנולוגיה לבדה, כי אם העובדה שפייסבוק פוקח עיניהם של תושבי העולם. הגולשים בו רואים, מדברים ויוצרים מגע עם תושבים ממדינות אחרות. כך רואים היכן טוב יותר, היכן רע ופועלים לשנות את המצב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצלחתה של פייסבוק נובעת מיכולתה לפקוח את עיני האנשים". כרזת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרס התייחס לכוח שצברה פייסבוק, והתייחס למייסדה, כשאמר כי "למארק צוקרברג אין צבא, אך הוא אדם עם רעיון שמצליח, כי אנשים רוצים להיות חופשיים, והדבר הנהדר ביותר אינו חופש הביטוי, אלא חופש היכולת לחוות, להרגיש ולחוש את החירות. התנ"ך מלמד אותנו כי מוצא כל הדתות הוא מאדם וחווה, אך הם אינם היו יהודים ולא היו בעלי דת כלשהי, ללמדנו שאנחנו קודם כל בני אדם, ורק אז משוייכים לקבוצות".

"לא נועדנו לשלוט בפלסטינים"

בהתייחסו לסוגיה האירנית, התייחס פרס לבעיותיה של ישראל עם הרפובליקה האיסלמית: "ראשית, מדובר במדינה היחידה בעולם שקוראת להשמדת מדינה אחרת. ראינו זאת גם כלפי אזרחים באירן עצמה והקלות בה אנשים מוצאים להורג שם. שנית, הם מכחישי שואה, ומעל הכל - שואפים לנשק גרעיני. אין לנו דבר נגד תושבי המדינה, לה תרבות עשירה ומכובדת, אך משטר האייתוללות והשאיפות שלהם - זו קטסטרופה".

כשנשאל לגבי סיכויי השלום בין ישראל ובין הפלסטינים, ענה פרס כי "באמצעות הרשתות החברתיות, אנשים מדברים ללא תיווך הממשלות ומבינים כי הם אינם אויבים. אנו מכירים בכך שלא נועדנו לשלוט בחיי עם אחר וכי מגיעה לעם הפלסטיני מדינה, אך בשני הצדדים ישנן בעיות אשר מקשות על יישום הפיתרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לפני כשבוע וחצי השיק הנשיא את עמוד הפייסבוק "הישראלי" שלו, במטרה לספק מענה לשאלותיהם של אזרחי המדינה דרך הרשת החברתית המצליחה בעולם. לעומת זאת, בעמודו הבינלאומי שהושק הערב מכוון פרס לעבר אזרחי שאר העולם, ובעיקר, לדבריו, לבני נוער ממדינות אשר אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל, במטרה לקדם את השלום דרך האנשים ולא רק דרך הממשלות.

במהלך האירוע החגיגי צפה הנשיא בקליפ ייחודי שהופק במיוחד עבור מעמד זה, עליו עמל האמן והיוצר הישראלי נוי אלוש, ובו מופיע פרס קורא לאזרחי העולם להיות חברים שלו בפייסבוק ולהציע רעיונות לקידום השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully