וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לשגרה: התלמידים בדרום שבים ללימודים

רמי שני ויהושע בריינר

14.3.2012 / 0:10

למרות ההכרזה על רגיעה, רקטת גראד התפוצצה בלב שכונת מגורים בנתיבות, פצעה אדם באורח קל וגרמה נזק רב. בתגובה, חיל האוויר תקף במהלך הלילה שתי מטרות בצפון רצועת עזה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן)

לראשונה מאז החל סבב האלימות הנוכחי, יחזרו הבוקר (רביעי) תושבי הדרום לשגרה, בעקבות ההכרזה על רגיעה והוראת פיקוד העורף מאתמול. מוסדות הלימוד באזור יקיימו לימודים כסדרם והרשויות המקומיות יחזרו גם הן לפעול. אולם בפועל, המצב בשטח אינו תואם את ההכרזות: אתמול בשעות הערב התפוצצה רקטת גראד בלב שכונת מגורים בעיר נתיבות, ובתגובה תקף חיל האוויר שתי מטרות בצפון רצועת עזה.

הרקטה התפוצצה במרכז מגרש חנייה הסמוך לבניין מגורים וגרמה לנזק רב למקום. אדם אחד נפצע קל מאוד מרסיסים בידו ו-13 אחרים הוגדרו כנפגעי חרדה. במהלך הלילה, כאמור, תקף חיל האוויר ברצועה. דובר צה"ל מסר כי התקיפות כוונו למוקדי פעילות טרור, וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. מוקדם יותר אמש דיווחו מקורות פלסטינים כי צה"ל ירה פגזים לעבר שטחים פתוחים ממזרח למחנה הפליטים מוראזי שבמרכז רצועת עזה. לא דווח על נפגעים.

מאז הוכרזה הרגיעה אתמול בלילה, נפלו בשטח ישראל למעלה מ-12 רקטות קסאם ופצצות מרגמה. שתיים מהן נפלו מוקדם יותר אמש בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידי הדרום צפויים לשוב מחר ללימודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שכבתי במיטה וראיתי סרט, ופתאום שמעתי צפירה. נבהלתי והלכתי לחדר המדרגות ואז פתאום היה פיצוץ אדיר. כל הבית רעד. כשיצאתי לראות מה קרה ראיתי שממש במגרש החנייה נפל טיל. הרבה מאוד מכוניות ניזוקו והיו הרבה מאוד רסיסים בכל מקום. נשברו גם החלונות". סיפרה תושבת העיר, שבמגרש החניה של ביתה התפוצצה רקטת הגראד. "מאוד נבהלתי ועד עכשיו אני רועדת מפחד. זאת לא הפסקת אש, ככה אי אפשר לחיות", הוסיפה.

הרקטה התפוצצה בלב מגרש חנייה שמסביבו בתים בני שלוש קומות בלב העיר, שבה למרבית התושבים אין מרחבים מוגנים. "זה לא משנה עם מי אנחנו מדברים - לא יוצא לנו מזה חדרים ממוגנים", סיפר יוסי, אחד השכנים באותו הבניין, "יש שברים בחלונות של הרבה מאוד בתים ובקירות .יש כאן נזק עצום בבית שלנו ובכל הבתים הסמוכים. המכונית שלי התרסקה לחלוטין. אני צריך לבטל מחר את יום העבודה, וזה נזק של אלפי שקלים עוד לפני המכונית".

כאמור, אדם אחד נפגע מרסיסים באורח קל מאוד ו-13 אחרים הוגדרו כנפגעי חרדה. למקום ההתפוצצות הגיעו במהירות כוחות גדולים של משטרה, מד"א, כיבוי אש ואנשי פיקוד העורף שהחלו לטפל מיד בנפגעים ובמכוניות שניזוקו בשל הפיצוץ ."פינינו מכאן ארבעה נפגעים בעיר ובסך הכל יש מעט מאוד נפגעים" אמר יהודה שושן מנהל מד"א בדרום, "הבעיה היא שבדרך לכאן הייתה הרבה מאוד תנועה שלא אפשרה לאמבולנסים להגיע למקום ההתפוצצות, ורק מזל הוא שיש מעט מאוד נפגעים".

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, הביע צער על האופן שבו מתנהלת הפסקת האש: "זה לא הודנא ולא שום דבר. הסכמים צריך לכבד. בנס יש כאן מעט נפגעים והנזק הוא בעיקר לרכוש". באשר להמשך השגרה והפעלת מערכת החינוך בבוקר, אמר זוהר כי הוא נוטה להפעיל את מערכת החינוך אך הדבר ייקבע רק לאחר התייעצות עם פיקוד העורף. "הילדים יחזרו מחר אחרי תקופה ארוכה שלא היו בבתי ספר, ואני חושב שצריך לאפשר להם לחזור לשגרה ולא לבטל את המשך הלימודים, אבל אני צריך לקבל החלטה על כך בהתייעצויות במהלך הלילה עם פיקוד העורף".

עד כה נורו לעבר ישראל למעלה מ-300 רקטות

בסך הכל, במהלך העימות הנוכחי נורו אל יישובי הדרום מעל 300 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה, ו-26 פלסטינים נהרגו בהפצצות של חיל האוויר ברצועת עזה. כל זאת, כאשר כמיליון בני אדם שהו זמן רב במקלטים מאז סוף השבוע, וכ-200 אלף תלמידים לא הלכו לבית הספר. תומכי הג'יהאד האיסלמי התכנס בעזה והכריזו על ניצחון.

מערכת כיפת ברזל. דרור עינב
במהלך העימות הנוכחי נספרו 56 יירוטים של כיפת ברזל/דרור עינב

בהודעה שמסר ביום שני דובר צה"ל, צוין כי "22 מחבלים נהרגו בארבעה ימים" וכי חיל האוויר תקף 19 חוליות שיגור – 14 מתוכן בטרם שיגור הרקטות". כמו כן, על פי ההודעה, נרשמו 18 פגיעות בתשתיות טרור. כל זאת, אל מול 304 רקטות שנורו לעבר שטח ישראל - מתוכן 166 שנפלו בשטח ישראל, וגרמו לפגיעות בשמונה אזרחים ישראלים. כ-15% מהרקטות נפלו בשטחי הרצועה. כמו כן, נספרו 56 יירוטים של מערכת "כיפת הברזל" מתוך 71 ניסיונות. עוד נמסר כי "במהלך ההסלמה היה מודיעין איכותי בשילוב חימוש מדויק, מה שאפשר פגיעות ממוקדות במטרות והימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים".

נתניהו: נמצא את מפרי השקט ונפגע בהם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למצב הבטחוני בדרום במהלך נאום קצר שנשא בכנס מנכ"לים שנערך במלון ממילא בירושלים. "הפעילות האחרונה היא עדות למדיניות של הממשלה ברשותי: פעילות התקפית כדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל והגברת ההגנה על העורף. המסר שלנו ברור - שקט יביא שקט. כל מי שיפר אותו או אפילו ינסה להפר אותו - הכוונת שלנו תמצא אותו. פגענו במדויק במחוללי הטרור, במפקדי הטרור ובתשתיות הטרור, ובטילים רבים שכוונו לעבר ערינו וישובנו. ישראל היא מדינה שוחרת שלום אבל אנו מוכנים לכל אתגר", אמר נתניהו.

כמו כן, הוא ביקש לחזק את ידי אנשי מערכת הביטחון וגם את תושבי הדרום. "אני רוצה לשבח את פעולתם המצוינת של צה"ל, שב"כ, חיל האוויר ושל לוחמי ולוחמות כיפת ברזל. אני מברך את ראשי הרשויות שגילו אחריות ומעל לכל אני מצדיע לתושבי הדרום שגילו כושר עמידה איתנה מול הטרור. החוסן שהם הפגינו הוא מרכיב מרכזי בביטחון הלאומי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully