וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך; נתניהו: "הכוונת שלנו תמצא את מפרי השקט"

פנחס וולף

13.3.2012 / 19:00

רקטת קסאם נפלה הערב בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון ולא גרמה לנזק. מחר הלימודים בדרום יתקיימו כסדרם וגם פיקוד העורף הודיע על חזרה לשגרה. נתניהו: "שקט יביא שקט"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן)

בדרך לרגיעה? מאז הוכרזה הפסקת האש בדרום נפלו בשטח ישראל 10 רקטות קסאם ופצצות מרגמה, בהן אחת שנפלה הערב במועצה האזורית חוף אשקלון ולא גרמה לנפגעים או לנזק. זאת לאחר שפיקוד העורף הודיע כי תושבי הדרום יכולים לחזור לשגרת חייהם ללא מגבלות, ומוסדות הלימוד באזור הודיעו על קיום הלימודים מחר כסדרם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב למצב הבטחוני בדרום במהלך נאום קצר שנשא בכנס מנכ"לים שנערך במלון ממילא בירושלים. "הפעילות האחרונה היא עדות למדיניות של הממשלה ברשותי: פעילות התקפית כדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל והגברת ההגנה על העורף. המסר שלנו ברור - שקט יביא שקט. כל מי שיפר אותו או אפילו ינסה להפר אותו - הכוונת שלנו תמצא אותו. פגענו במדויק במחוללי הטרור, במפקדי הטרור ובתשתיות הטרור, ובטילים רבים שכוונו לעבר ערינו וישובנו. ישראל היא מדינה שוחרת שלום אבל אנו מוכנים לכל אתגר", אמר נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוללת כיפת ברזל בדרום, מרץ 2012. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני רוצה לשבח את פעולתם המצוינת של צה"ל, שב"כ וחיל האוויר". נתניהו מבקר את לוחמי מערכת "כיפת הברזל", אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית)/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"יורטו 56 רקטות מתוך 71 ניסיונות"

כמו כן, הוא ביקש לחזק את אנשי מערכת הביטחון וגם את תושבי הדרום. "אני רוצה לשבח את פעולתם המצוינת של צה"ל, שב"כ, חיל האוויר ושל לוחמי ולוחמות כיפת ברזל. אני מברך את ראשי הרשויות שגילו אחריות ומעל לכל אני מצדיע לתושבי הדרום שגילו כושר עמידה איתנה מול הטרור. החוסן שהם הפגינו הוא מרכיב מרכזי בביטחון הלאומי", הוסיף.

סבב הלחימה החמור ביותר מאז ימי מבצע "עופרת יצוקה" הגיע הבוקר אל יומו החמישי: מאז יום שישי, נורו אל יישובי הדרום מעל 300 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה, ו-26 פלסטינים נהרגו בהפצצות של חיל האוויר ברצועת עזה. כל זאת, כאשר כמיליון בני אדם שהו זמן רב במקלטים מאז סוף השבוע, וכ-200 אלף תלמידים לא הלכו לבית הספר.

בהודעת דובר צה"ל צוין כי "22 מחבלים נהרגו בארבעה ימים" וכי חיל האוויר תקף 19 חוליות שיגור – 14 מתוכן בטרם שיגור הרקטות. כמו כן, על פי ההודעה נרשמו 18 פגיעות בתשתיות טרור. כל זאת, אל מול 304 רקטות שנורו לעבר שטח ישראל - מתוכן 166 שנפלו בשטח ישראל, וגרמו לפגיעות ב-8 אזרחים ישראלים. כ-15% מהרקטות נפלו בשטחי הרצועה. כמו כן, נספרו 56 יירוטים של מערכת "כיפת הברזל" מתוך 71 ניסיונות. עוד נמסר כי "במהלך ההסלמה היה מודיעין איכותי בשילוב חימוש מדויק, מה שאפשר פגיעות ממוקדות במטרות והימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים".


בדרום מסרבים לחזור לשגרה: "בעיית הירי לא נפתרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully