וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי חוגג: "רציתם שנטבע, למדתם לקח"

ניר יהב

13.3.2012 / 22:00

אלפים התקהלו בעזה לעצרת חגיגית. מזכ"ל הארגון, רמדאן שלח, שידר נאום מסוריה: "חשבתם שעזה מטרה קלה". הוא שלח מסר לישראל: "אתם יודעים לאן הרקטות שלנו מסוגלות להגיע"

הג'יהאד האיסלמי חוגג ניצחון בעזה: בתום חמישה ימים של אלימות ברצועת עזה ועם גיבושה של הפסקת אש, גם אם לא רשמית, באו הערב (שלישי) אלפים מתומכי הג'יהאד האיסלמי להשתתף בעצרת ניצחון גדולה בעיר עזה. בעצרת, שנערכה תחת הכותרת "בשורת הניצחון", נאמו בכירי הארגון ברצועה, בהם ד"ר מוחמד הינדי, שייח' חאלד אל-בטש, והשייח' חדר חביב. לפני העצרת, התקיימה תהלוכה מכיכר בלב העיר למטה הצלב האדום בעזה.

צפו: תיעוד ירי רקטות מרצועת עזה

במהלך העצרת, שודר בפני המתקהלים נאומו של מזכ"ל הארגון, ד"ר רמדאן שלח. שלח, שנאם ממקום מושבו בדמשק, אמר לקהל כי "זו הפעם הראשונה שאתם מצליחים לכפות על האויב הציוני לקבל סוג כזה של רגיעה, למרות שהוא מנסה להתנער ממנה, כדי שלא יאמרו שהוא נכנע לדרישות של פלגי ההתנגדות". לדברי שלח, "הזרוע הצבאית של הג'יהאד הכריזה במהלך המערכה כי אם האויב מאיים להרחיב את המלחמה על עזה, אנו מוכנים להרחיב את טווח הרקטות ולירות לעומק ישראל. הם יודעים לאן אנו מסוגלים להגיע".

"רבין רצה שנטבע בים"

בנאומו, פנה שלח אל פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד ושל ועדות ההתנגדות העממית. "לימדתם את ישראל לקח חשוב, והשגתם ניצחון כשכפיתם את רצון פלגי ההתנגדות ולא נכנעתם לרצונה של ישראל". לדבריו, ישראל חשבה שעזה היא מטרה קלה, אלא שהפעם היא הופתעה מהרגיל. "הם הופתעו מכך שלא טבענו בים, כפי שקיווה ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין". עוד אמר כי למרות הפסקת האש, "אסור לתת אמון בישראל שתשמור על הרגיעה".

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, פרסמה נתונים על כמות הטילים והרקטות ששיגרה לישראל במהלך הימים האחרונים. לטענתה, פעיליה שיגרו לעבר ישראל 185 רקטות וטילים, בהם 91 רקטות גראד. לדברי הזרוע, 14 מפעיליה חוסלו על ידי צה"ל, מתוך 26 פלסטינים שנהרגו עד מאז יום שישי בסבב ההסלמה.

לקריאה נוספת
הירי נמשך; נתניהו: "הכוונת שלנו תמצא את מפרי השקט"
בדרום מסרבים לחזור לשגרה: "בעיית הירי לא נפתרה"
הג'יהאד האיסלמי: "תתכוננו לשהות ארוכה במקלטים"
פרשנות: נגמר ירח הדבש בין חמאס לג'יהאד האיסלמי

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully