וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע הבריטי נכשל - שני חטופים נרצחו בניגריה

9.3.2012 / 0:18

ראש הממשלה קמרון הודה בכישלון מבצע לחילוץ שני שבויים, בריטי ואיטלקי, שנחטפו בניגריה לפני כשנה. ממשלת איטליה לא ידעה על המבצע. החוטפים, כנראה אנשי אל-קאעדה, נעצרו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

שני אזרחים זרים שנחטפו בניגריה בשנה שעברה, האחד בריטי והשני איטלקי, נרצחו שלשום על ידי שוביהם במהלך מבצע לחילוצם. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אישר אמש(חמישי) את מותו של החטוף הבריטי, כריסטופר מקמנוס, והודיע כי הוא הוצא להורג לאחר שנכשל מבצע משותף של בריטניה וניגריה לחילוצו. החשודים בחטיפה, ככל הנראה פעילים בקבוצה מקומית הקשורה לאל-קאעדה, נעצרו והועברה לחקירה.

לדברי קמרון, ממשלת בריטניה אישרה להוציא לפועל את המבצע לשחרורם של מקמנוס ושל האיטלקי, פרנקו למולינרה, שנחטפו בניגריה בחודש מאי של השנה שעברה. השובים לקחו אותם מדירתם בבירנין-קבין שבצפון מערב המדינה. הם באו לניגריה לעבוד בבנייה, כדי להשתתף במיזם גדול להקמת המטה החדש של הבנק המרכזי של ניגריה.

בנאום מיוחד שנשא, הביע קמרון צער על מותם של שני הגברים, ואמר כי טרם התבררו לגמרי מדוע נכשל המבצע. "זהו רגע נורא עבור כולנו", אמר, והבהיר כי אישר את המבצע מפני שהגיע לידיו מידע לפיו שני הגברים נמצאים בסכנת חיים מיידית. קמרון הודה לרשויות באבוג'ה ולנשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, וביקש מכלי התקשורת לתת למשפחות זמן להתאבל.

תמונת ארכיון של כריסטופר מקמנוס, בריטי שנחטף בניגריה ונרצח על ידי שוביו. רויטרס
כריס מקמנוס, השבוי הבריטי. נרצח על ידי שוביו/רויטרס

ממשלת איטליה מסרה כי נודע לה על מבצע החילוץ רק אחרי שהוא נכשל. בהודעה שנמסרה מרומא, נאמר כי ראש הממשלה קמרון יצר קשר עם עמיתו, מריו מונטי, כדי להודיע לו על "התוצאות הטרגיות" של המבצע.

עובדים רבים נחטפים בניגריה למטרות כופר

בחודש אוגוסט, פרסמו החוטפים סרטון בו נראו שני השבויים כשהם כפותים ועיניהם מכוסות בבד. לצדם נראו בסרטון שלושה גברים חמושים ורעולי פנים. "המחבלים שהחזיקו את שני הגברים בשבי השמיעו כוונה ברורה ליטול את חייהם, בין היתר באמצעות הסרטון", אמר הערב קמרון. "לכן, הייתה לנו סיבה להאמין שחייהם נמצאים בסכנה".

חטיפות של אזרחים זרים נפוצות מאוד בניגריה, ומדינות רבות מזהירות את אזרחיהן שלא לבוא לשם. לפי נתוני ה"גרדיאן", בחודש ספטמבר 2008 נחטפו שני בריטים שעבדו בניגריה, וחצי שנה לאחר מכן נחטף עובד סקוטי במפעל נפט. בינואר 2011 נחטפו שלושה בריטים ואזרח מקולומביה, ותשעה חודשים לאחר מכן נחטפו ארבעה אמריקנים, קנדי וצרפתי. בינואר בשנה שעברה, נחטפו שני צרפתים. רובם שוחררו תמורת כופר.

עד כה לא התברר לגמרי מי עמד מאחורי חטיפתם של למולינרה ומקמנוס. לפי מרבית ההערכות, מדובר בקבוצה הקשורה לבוקו חראם, ארגון איסלמי קיצוני, שפלגים מקומיים של אל-קאעדה מכשירים את פעיליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully