וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד מדמם בניגריה: פיגועים קטלניים בכנסיות

העימות בין מוסלמים לנוצרים ממשיך להקיז את דמה של המדינה: 35 נהרגו בכנסייה בבירה אבוג'ה, ועוד לפחות 4 נהרגו ב-4 פיגועים בערים נוספות, 2 מהם בכנסיות. ארגון איסלמי קיבל אחריות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

האלימות הבין-דתית בניגריה מכה בעיצומו של חג המולד: מטען חבלה התפוצץ הבוקר (ראשון) במהלך מיסת חג המולד בכנסייה קתולית בפאתי עיר הבירה אבוג'ה בה נאספו כ-1,000 מאמינים. לפי הדיווחים מהמדינה המערב-אפריקנית, במקום נמנו לפחות 35 הרוגים ועוד פצועים רבים. שירותי החירום במדינה דיווחו כי אין בעיר די אמבולנסים כדי לפנות את כולם. עוד ארבעה פיגועים בוצעו היום נגד נוצרים במדינה, בהם נפגעו בני אדם נוספים. הארגון האיסלמי "בוקו חראם" קיבל אחריות על כל הפיגועים, בהודעה מטעם דוברו, אבו קאקא, שנמסרה לעיתונאים בעיר מיידוגורי.

הפיגוע המרכזי אירע בכנסיית סנטה תרזה במדאלה, פרבר של עיר הבירה. "אנחנו נמצאים במקום, והתחלנו בפינוי ההרוגים והפצועים", מסר לרויטרס יושאדו שיאייבו, דובר הסוכנות הלאומית לטיפול במצבי חירום בניגריה. "אולם למרבה הצער, אין לנו מספיק אמבולנסים כי רובם נשלחו לכבישים המהירים".

זירת פיגוע סמוך לכנסייה מחוץ לבירת ניגריה, אבוג'ה. רויטרס
"אין לנו מספיק אמבולנסים". זירת הפיגוע, היום בפרברי אבוג'ה/רויטרס

במקביל, דווח גם על פיצוץ סמוך לכנסייה בעיר ג'וס בצפון המדינה, ועל יריות שנשמעו במקום לאחר מכן, מהן נהרג שוטר. לפי שעה לא ידוע כמה נפגעים יש באירוע. זמן קצר לאחר מכן דווח על פיצוץ בכנסייה שלישית, בעיר גדאקה בצפון המדינה, שם דווח בשלב זה על "פצועים רבים". כמו כן דווח על שני פיצוצים בעיר הצפונית דמטורו, בהם נהרגו שלושה בני אדם נוספים, המעלים את מניין ההרוגים הכולל ביום הדמים ל-39.

זירת פיגוע סמוך לכנסייה מחוץ לבירת ניגריה, אבוג'ה. רויטרס
הכנסייה שנפגעה, היום בפרברי אבוג'ה/רויטרס

ניגריה, מדינת ענק שבה למעלה מ-150 מיליון תושבים (המאוכלסת ביותר באפריקה והשמינית באוכלוסייתה בעולם), שקועה בסכסוך דתי ועדתי בין אזרחי המדינה המוסלמים והנוצרים, שבמסגרתו התבלט בשנה האחרונה "בוקו חראם". ארגון זה, המזוהה עם הטליבן, הוציא לפועל פיגועים רבים נגד נוצרים, בהם נהרגו מאות בני אדם ב-2011 לבדה. בין היתר, עמד הארגון מאחורי מתקפת טרור בה נהרגו כ-150 בני אדם בחודש שעבר, ומאחורי הפיגוע במטה האו"ם באבוג'ה באוגוסט, בו נהרגו 23 בני אדם.

אתמול דיווחו הרשויות הניגריות כי בתוך יומיים בלבד בסוף השבוע נהרגו לפחות 68 בני אדם בעימותים בין-דתיים בצפון-מזרח המדינה. לפחות 50 מההרוגים נמנו במדינת יובה, ואילו במדינת בורנו הסמוכה, הועלו לפחות שלוש כנסיות באש בבירה המחוזית, מיידוגורי, ועוד 11 בני אדם נהרגו. בעיר דמטורו, בירת מדינת יובה, דיווחה המשטרה כי הרגה לפחות 12 פעילים ב"בוקו חראם", בחילופי אש סמוך למסגד המרכזי בעיר.

עדכון ראשון: 12:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully