וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מחריב את שארית חומס; האו"ם יביא מזון לפליטים

ניר יהב

9.3.2012 / 0:15

אחרי שהותיר את שכונת באבא עמרו ללא תושבים, צבא סוריה ממשיך להפגיז רובעים אחרים בעיר. ערב ביקורו של השליח קופי אנאן בסוריה, האו"ם מגבש מיזם סיוע למיליון וחצי סורים

רויטרס

(צילום – רויטרס, עריכה – מיכאל ברגמן)

לאחר ביקורה של בכירת האו"ם בחומס, נמשכים בעיר מעשי הרצח בתושבים המעטים שנותרו בה. בסוף השבוע יבקר בסוריה גם השליח המיוחד של האו"ם והליגה הרבית, קופי אנאן, במאמץ אחרון ללחוץ על בכירי השלטון לעצור את הטבח באזרחים.

זרם הפליטים המשיך אתמול (חמישי) לעבר את הגבול הלבנוני מול אש התותחים. במקביל, דווח על עשרות הרוגים 56 הרוגים ברחבי המדינה, ותושבי חומס מעידים כי הצבא מתמקד כעת בהפגזות בשכונות אחרות בעיר: באב תדמור וג'יב אל-ג'נדלי.

ואלרי איימוס, נציבת האו"ם לתיאום פעולות הומניטריות, באה שלשום לחומס ודיווחה כי חלקים רבים ממנה נהרסו לגמרי. "ההרס בעיר ניכר", אמרה בתום ביקור בן 45 דקות בבאבא עמרו. "חלקים מחומס נחרבו לגמרי, ואני חרדה לחשוב מה עלה בגורל תושבי חלקיה האחרים של העיר", אמרה. לדברי ועדות התיאום המקומיות, מרבית מקרי ההרג היו ברובע ג'ובר. כעשרים מהנספים הם בני משפחה אחת ו-16 הם בני משפחה נוספת. מנתוני האו"ם עולה כי 7,500 בני אדם נהרגו בסוריה מאז חודש מרץ של השנה שעברה. הארגון הסורי לזכויות אדם מוסיף אלף הרוגים למניין המתים.

נציבת האו"ם ולרי אמוס עם סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד. דמשק, מרץ 2013. רויטרס
נציבת האו"ם איימוס בפגישה עם סגן שר החוץ סורי, פייסל מקדאד/רויטרס

עימותים אלימים נוספים היו בעיר הצפונית אידליב ובחמאת, שם נעצרו חמישים צעירים במבצע של הצבא. גם בעיירה עיזאז, הסמוכה לגבול טורקיה, דווח על לחימה עזה בין הצבא ל"צבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של העריקים.

האו"ם מגבש תכנית סיוע למיליון וחצי סורים

סוכנויות הסיוע של האו"ם ממתינות לתום ביקורה של הנציבה איימוס בסוריה ולדו"ח המלא שלה. בינתיים, במטה הסוכנות בז'נבה כבר מתגבשת תכנית לסיוע לכמיליון סורים וחצי שנפגעו במלחמת האזרחים בסוריה בשנה האחרונה.

התכנית, שאמורה להתפרש על פני 90 יום, נועדה לספק את צרכיהם הבסיסיים של מי שנעקרו מבתיהם ושל הפצועים בהפצצות. עלות המיזם נאמדת ביותר ממאה מיליון דולרים, ותמומן מכספי תרומות. גם השגריר הסורי במטה סוכנות הסיוע, פייסל חמאווי, נוטל חלק במגעים. בסוף השבוע אמורה להתפרסם הודעה רשמית שתודיע אם ומתי תצא לפועל התכנית, שטעונה את אישור ממשלת סוריה.

במקביל, יבוא לדמשק קופי אנאן, השליח המיוחד של האו"ם ושל הליגה הערבית, שינסה לשכנע את בכירי המשטר הסורי לעצור את מעשי הרצח, לקבל עליהם את תכנית הסיוע ההומניטרית, ולאפשר לצלב האדום ולסהר האדום להמשיך בפינוי הפצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully