וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מורדים חטפו קצין בכיר, הרוגים בלב דמשק

ניר יהב

8.3.2012 / 13:33

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי "קבוצת טרור" חטפה קצין בדרגה המקבילה לתא"ל ליד חומס. ראש המועצה הלאומית הסורית בירך על החלטתו של סגן שר הנפט הסורי לערוק לשורות המתנגדים

הטלוויזיה הסורית דיווחה בצהריים (חמישי) כי "קבוצת טרור חמושה" חטפה קצין סורי בדרגת "עמיד", דרגה המקבילה לתת-אלוף, בשם עדנאן פרזאת בעיירה רסתאן הסמוכה לעיר חומס. בעיירה זו מתנהלים מזה כמה ימים עימותים קשים בין כוחות צבא סוריה לבין כוח האופוזיציה - "הצבא הסורי החופשי". האופוזיציה דיווחה כי במהלך היום נהרגו עד כה שמונה בני אדם מאש כוחות הביטחון, בהם שלושה מפגינים שנורו למוות על ידי כוחות הביטחון הסוריים בשכונה בלב הבירה דמשק. עוד נמסר כי חיילי "הצבא הסורי החופשי" הצליחו לפגוע הלילה במטה המודיעין ובאגף הביטחון הפלילי בעיר אעזאז בסמוך לגבול סוריה-טורקיה.

בתוך כך בירך היום ראש המועצה הלאומית הסורית, המאגדת תחתיה את כל ארגוני האופוזיציה הסורים, על החלטתו של סגן שר הנפט הסורי, עבדו חוסאם א-דין, להתפטר מתפקידו ולהצטרף לשורות המתנגדים למשטר הנשיא בשאר אסד. בורהאן רליון הוסיף כי הוא מקווה שבכירים נוספים מקרב הדרגים המינהליים והפוליטיים יערקו משורות המשטר ויצטרפו לשורות האופוזיציה.

בסרטון וידאו שפורסם באתר "יו-טיוב" נראה חוסאם א-דין כשהוא מודיע על עריקתו ממשטר אסד. "אני מודיע על עריקתי מהממשלה, על התפטרותי מתפקידי ועל פרישתי ממפלגה הבעת'. אני מצטרף למהפכת העם המכובד הזה". מדובר בגורם הבכיר ביותר במשטרו של אסד שמכריז על עריקה לטובת כוחות המורדים במדינה.

באו"ם נערכים לקראת שיגורו של המזכ"ל לשעבר קופי ענאן כשליח מיוחד לסוריה. ענאן, הצפוי להגיע לסוריה ביום שבת, כינס מסיבת עיתונאים בקהיר בתום פגישתו עם שר החוץ המצרי ואמר כי הוא קורא לאופוזיציה הסורית לשתף עימו פעולה במטרה לפתור את המשבר בסוריה "באופן שיענה על דרישות העם הסורי". עוד אמר כי הוא עומד בפני "משימה קשה" שמטרתה להפסיק את האלימות. "פתרון קבע של המשבר בסוריה הוא רק באמצעות פשרה פוליטית", קבע.

עוד באותו נושא
מהלומה לאסד: סגן שר הודיע על עריקה לכוחות המורדים
דיווח בסוריה: קצין בכיר ערק עם 50 חיילים
תנועה "חסרת תקדים": "3,000 ברחו מסוריה ללבנון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully