וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלומה לאסד: סגן שר הודיע על עריקה לכוחות המורדים

8.3.2012 / 4:02

בסרטון שפורסם נראה סגן שר הנפט הסורי כשהוא מכריז על פרישתו מהתפקיד והצטרפותו "למאבקו של העם המכובד הזה". מדובר באישיות הבכירה ביותר עד כה שהודיעה על תמיכתה במורדים

סגן שר הנפט הסורי, עבדו חוסאם א-דין, נראה מודיע על עריקתו ממשטר הנשיא אסד, בסרטון שפורסם הלילה (חמישי) באתר "יו-טיוב", בו אמר: "אני מודיע על עריקתי מהממשלה, על התפטרותי מתפקידי ועל פרישתי ממפלגה הבעת'. אני מצטרף למהפכת העם המכובד הזה".

בשלב זה אין מדובר בהודעה רשמית ומהימנותו של הסרטון טרם הובררה, אך אם נכון הדבר, הרי שמדובר במהלומה קשה לאסד ובגורם הבכיר ביותר במשטרו אשר מכריז על עריקה לטובת כוחות המורדים במדינה.

הסרטון בו מודיע סגן השר הסורי על עריקתו ממשטר אסד

במקביל, מתרבים הדיווחים כי צבא סוריה עושה כל מאמץ כדי למנוע מפליטים להימלט ללבנון. לדברי מנהל הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, הצבא הפציץ גשר בפאתי העיירה קוסייר שבמחוז חומס, סמוך לגבול, ששימש ציר מרכזי לתנועתם של הפליטים ללבנון ולהעברת הפצועים. לדברי הארגון, מאז פרצו העימותים בין הצבא לאנשי האופוזיציה במרץ 2011, נהרגו 8,458 בני אדם, בהם 6,195 אזרחים. ההערכה הרשמית של האו"ם נמוכה מעט יותר, ואומדת את מספר המתים ב-7,500.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה:
דיווח בסוריה: קצין בכיר ערק עם 50 חיילים
תנועה "חסרת תקדים": "3,000 ברחו מסוריה ללבנון"
דיווח: הפנטגון הכין תכנית מפורטת לתקיפה בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully