וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמיו של אסד: אלימות מזעזעת בסוריה, חושש לבתי

פוואז אחרז, חמיו של אסד, מזועזע מהטבח של אסד בבני עמו וחושש שבתו מוחזקת ב"מעצר בית" בדמשק. לדבריו, הוא התחנן באוזניו של חתנו שיחיל רפורמות במדינה כבר לפני שנה

לצד הביקורת מצד בני עמו, מקבל נשיא סוריה בשאר אסד גם ביקורת מבית. העיתון הבריטי "סאנדיי אקפרס" דיווח אמש (ראשון) כי אביה של אסמה אסד, אשתו של הנשיא, אמר כי הוא מזועזע מהאלימות המופעלת נגד המפגינים בסוריה. פוואז אחרז, קרדיולוג המתגורר בלונדון, אמר למכריו כי בתו נמצאת במצב בלתי אפשרי, כשהיא קרועה בין משפחתה בדמשק לבין זו שבעיר מולדתה חומס, שהופגזה ללא הרף על ידי הצבא הסורי בחודשים האחרונים. לדברי אחרז, הוא התחנן באוזניו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, שיחיל רפורמות במדינה "לפני שיהיה מאוחר מדי".

וידיאו לדסק - ניצחון צפוי: החוקה הסורית אושרה ברוב מוחץ. צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק קריינות: אביב אברמוביץ', רויטרס
לפי פרשנים שונים בבריטניה, שם גדלה אסמה, היא תומכת בבעלה רק מן השפה ולחוץ. אסד ואשתו/רויטרס, צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרז חשף לראשונה כי דחק באסד לבצע רפורמות כבר לפני כשנה. בנוסף, הוא סיפר כי הוא חרד לביטחונה של בתו בת ה-36, בעקבות שמועות על החזקתה ב"מעצר בית" בדמשק מחשש שתמלט ללונדון. אחרז סירב לצאת בהצהרות פומביות בנוגע למצב בסוריה, אך בשיחה עם מכריו באגודה הבריטית-סורית סיפר כי הוא נמצא ב"עמדה בלתי אפשרית" בין הנאמנות למשפחתו לבין הנאמנות לבני עמו. עוד אמר כי הוא חושש מפני מעשי נקם של המורדים וקורבנות המשטר נגד משפחתו, ובייחוד נגד בתו, הנשואה לאסד כבר 12 שנים, וייחל שתחזור ללונדון עם שלושת ילדיה.

לפי פרשנים שונים בבריטניה, שם גדלה אסמה, היא תומכת בבעלה רק מן הפה אל החוץ. לפי ההערכות שפת הגוף של אסמה, כפי שנקלטה במצלמות העיתונאים בימים האחרונים, משדרת מצוקה וחוסר נחת ממעשיו של בעלה.

התבטאויות של אסמה אסד במהלך מלחמת האזרחים בסוריה:
אסמה אסד למלכה ראניה: "מודאגת מהמצב בירדן"
רעייתו של אסד, אסמה, שברה שתיקה: "תומכת בו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully