וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון רביעי רצוף לרומני, לפני "יום ג' הגדול"

הניצחון בוועידה הרפובליקנית בוושינגטון אמנם לא מספק למועמד המוביל צירים, אך מעניק לו רוח גבית נוספת לקראת היום החשוב ביותר בפריימריז, מחרתיים, אז יצביעו עשר מדינות

מיט רומני ממשיך לצבור מומנטום, יומיים לפני המבחן המשמעותי ביותר בבחירות המקדימות למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. מושל מסצ'וסטס לשעבר ניצח הלילה (ראשון) בהצבעה שנערכה במסגרת בחירות דמה בוועידת המפלגה במדינת וושינגטון הצפון-מערבית - ניצחון רביעי רצוף לרומני, לאחר שבחודש שעבר ניצח במדינת מיין, ובשבוע שעבר הוסיף ניצחון כפול באריזונה ובמישיגן, והשכיח מעט את רצף שלושת הנצחונות של סנטורום בתחילת פברואר בקולורדו, מינסוטה ומיזורי. "אני מודה למצביעי וושינגטון על תמיכתם", צייץ הבוקר רומני בטוויטר. "התוצאות מעידות כי הבוחרים מעוניינים באיש עסקים שמרן שמבין את המגזר הפרטי".

עם סיום ספירת הקולות בוושינגטון, מתברר כי רומני זכה ב-37% תמיכה, וגבר בקלות יחסית על יריבו המרכזי, הסנאטור לשעבר מפנסילבניה, ריק סנטורום - שהגיע למקום השלישי בלבד עם 23.8%, כשהוא מפגר גם אחרי חברת בית הנבחרים מטקסס רון פול, שזכה ב-24.8%. יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ', ממשיך לצנוח עם 10.3% בלבד. הניצחון של רומני, עם זאת, הוא מורלי מעיקרו, שכן בחירות הדמה בוושינגטון אינן מחייבות, והן לא ישפיעו על אופן חלוקת 43 הצירים של המדינה במרוץ המפלגתי, שתיקבע במועד מאוחר יותר.

מהנעשה בפריימריז בארה"ב:
בשבוע שעבר: רומני ניצח באריזונה ובמישיגן
בכיר במטה רומני יצא מהארון - ופרש
"מחרבן באימה": עכשיו גם לרומני יש "בעיית גוגל"

המועמד לנשיאות ארה"ב מיט רומני סועד עם משפחתו בדיינר בעיירה מונטגומרי, אוהיו, לקראת הפריימריז, 3 במרץ 2012. רויטרס
יורד לעם: רומני ומשפחתו סועדים בדיינר בעיירה מונטגומרי באוהיו, אתמול/רויטרס

אולם למרות שאין לו ערך אלקטורלי, להישג המורלי-תדמיתי של רומני בוושינגטון יש חשיבות ניכרת, משום שהוא מגיע יומיים לפני "יום שלישי הגדול" (Super Tuesday) - היום בו ייערכו בחירות מקדימות בלא פחות מעשר מדינות, ובהן כמה גדולות ומשמעותיות, ויחולקו בסך הכל 437 צירים מתוך סך ה-2,778 - כשארבעת המועמדים ינסו לעשות צעד משמעותי לעבר 1,144 הנציגים הדרושים לניצחון. מסורתית, נחשב "סופר טיוזדיי" לקו פרשת המים שבו מתבהרת תמונת המצב בפריימריז המפלגתיים - ולרוב, לא נותרים אחריו יותר משני מועמדים במרוץ.

רותח באוהיו: תיקו בין רומני לסנטורום

הגדולה ביותר מבין המדינות שיבחרו מחרתיים היא ג'ורג'יה, "מדינת הבית" של גינגריץ' - שאם לא ינצח בה ויזכה ב-76 הצירים שהיא מציעה, הוא יכול להתחיל לארוז. אולם הקרב המשמעותי ביותר יתנהל כנראה על 66 הנציגים של אוהיו - מדינה מרכזית וגדולה שהמרוץ בה עדיין פתוח, והיא נחשבת למדינה מכריעה בפריימריז כמו גם במרוץ הכללי לנשיאות. עד כדי כך מכריעה, שאתמול, בזמן שבוושינגטון הצביעו, כבר היו רומני, סנטורום וגינגריץ' שקועים בעיצומו של הקמפיין באוהיו, עוברים במרץ בין כנס לעצרת (רק פול נכח פיזית בזמן ההצבעה בוושינגטון, בה השקיע יותר מהאחרים - השקעה שהשתלמה לו במקום השני).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מצב חלוקת הצירים לקראת "סופר טיוזדיי"

בשל חשיבותה של אוהיו, הקדישו לה סוכנות רויטרס ומכון Ipsos סקר מיוחד שתוצאותיו פורסמו הבוקר, וממנו עולה כי רומני וסנטורום מצויים בתיקו מוחלט במדינה, עם 32% תמיכה כל אחד - שיפור עבור רומני, לאחר שכמה סקרים אחרונים במדינה צפו ניצחון לסנטורום. על פי הסקר הנוכחי, גינגריץ' זוכה ל-17% תמיכה בין המצביעים הרפובליקניים במדינה, ואילו פול מקבל 6% בלבד.

יתר המדינות שיצביעו ביום שלישי הן: טנסי (58 צירים), וירג'יניה (49 צירים, המובטחים כמעט בוודאות לרומני, שכן גינגריץ' וסנטורום אינם רשומים כמועמדים במדינה), אוקלהומה (43), מונטנה (41), איידהו (32), צפון דקוטה (28), אלסקה (27) ו-ורמונט (17).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully