וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לנשיאות רוסיה נפתחות ברקע חשש לזיופי ענק

הסערה סביב הבחירות לדומא עדיין לא שככה, ובאופוזיציה כמעט ויתרו על האפשרות להציב מועמדים מול פוטין בבחירות שנפתחו לפנות הבוקר. המשטרה כבר מוכנה למפגינים במוסקבה

במחוזות המזרחיים ברוסיה נפתחו לפנות בוקר (ראשון) הקלפיות בבחירות לנשיאות המדינה, ונמסר כי ההצבעה מתנהלת כסדרה. המדגמים הראשונים צפויים להתפרסם במוסקבה בשעה 19:00 לפי שעון ישראל. כל הסקרים מעניקים ניצחון סוחף לראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין. הוא צפוי להיבחר שוב לתפקיד הנשיא, במקום דמיטרי מדבדב, שיתמנה כנראה לראש הממשלה. הבחירות מתקיימות בצל הפגנות מחאה חסרות תקדים נגד פוטין, הנשיא הישן-חדש, שהוצתו בעקבות טענות על זיופים בבחירות לפרלמנט בדצמבר בשנה שעברה.

פוטין צפוי לזכות בשני שלישים מהקולות, ולנצח כבר בסיבוב הראשון של הבחירות. יריבו הקומוניסטי, גנאדי זיוגאנוב, מתמודד בפעם הרביעית לתפקיד, וצפוי להגיע למקום השני עם כ-15% מהקולות. לפוטין, בן ה-59, תהא זו כהונה שלישית בתפקיד. הוא נדרש לעזוב את הנשיאות ב-2008, משום שהחוקה הרוסית לא מאפשרת לנשיא יותר משתי כהונות רצופות. את ארבע השנים האחרונות העביר כראש ממשלה, והוכיח לפוליטיקה הרוסית שזה לא התפקיד שעושה את האיש, כי אם האיש שעושה את התפקיד. דמיטרי מדבדב אולי היה נשיא, אבל קולו של פוטין נשמע לא פחות מבעבר, והוא אף הצליח לגרום להעברת חוק המאריך את כהונת הנשיא לשש שנים.

ספלי קפה עם קינמון בצורת דיוקניהם של המועמדים בבחירות לנשיאות רוסיה. פברואר, 2012. רויטרס
המתמודדים לנשיאות: בשורה העליונה, מימין: גנדי זיוגאנוב, מנהיג הוועד המרכזי במפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית; פוטין; ולדימיר ז'ירינובסקי - מנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית; בשורה התחתונה, מימין: סרגיי מירונוב, ממפלגת "רוסיה ההוגנת", ומשמאל: איל ההון מיכאיל פרוחורוב, האיש השלישי בעושרו ברוסיה/רויטרס

בבחירות לפרלמנט זכתה מפלגתו של פוטין, "רוסיה המאוחדת", וקיבלה 49.3% מהקולות. מחאה על זיופים עלתה הן מצד תנועת המחאה הרוסית והן מצד משקיפים בינלאומיים שהוצבו סמוך לקלפיות. מניתוח מקיף שעשה המגזין האמריקני "וול סטריט ז'ורנל", עולה כי תוצאות הבחירות "מלאות בדגלים אדומים, המלמדים על הונאת בחירות נרחבת". על פי הפרסום, הזיופים מקיפים כ-14 מיליון מבין 65.7 מיליון הקולות שנספרו, כלומר, למעלה מ-20%.

אלפי שוטרים ישמרו על הסדר בכיכר האדומה

גם הממשל בוושינגטון הביע דאגה מאי-הסדרים שהתקיימו בהצבעה בבחירות. פוטין דחה את הביקורת על הסף, ולפני שבוע, פנה לכמאה אלף מפגינים שנאספו באצטדיון לוז'ינסקי במוסקבה כדי להביע בו תמיכה בו, והדגיש: "לא נאפשר לאף אחד להתערב בעניינינו הפנימיים".

מאות אלפי אזרחים רוסים לקחו חלק בהפגנות, במחאה על טענות להטייה בתוצאות הבחירות לפרלמנט. לקראת הבחירות לנשיאות, הוחלט על הקצבת 6,300 שוטרים נוספים לשמירה על הסדר בבירה מוסקבה, על מנת לוודא שההפגנות לא יגיעו לכיכר האדומה. כמו כן, ארגוני פיקוח גייסו אלפי מתנדבים שיפעלו כפקחים בבחירות.

עוד בנושא:
ה"וול סטריט ג'ורנל": זיופים נרחבים בבחירות ברוסיה
בדצמבר: יותר מ-100 אלף הפגינו נגד פוטין במוסקבה
היכונו לביאת המנהיג: האיש החזק של רוסיה חוזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully